Week 28; Regen, Kersen, Uitglijden, Feestjes en Eerste Viswedstrijd!

by - juli 18, 2018

Welkom bij het laatste weekoverzicht voor de zomervakantie. Een week met een lach en een traan, de jongste verliet de kleuterschool voor een nieuwe fase na de vakantie, wij bezochten de oude kapsalon van opa en Manlief en de oudste hadden hun eerste echte viswedstrijd.


Maandag
Vandaag werken en naar school. Oma Bep past op en als ik naar huis rijd van uit mijn werk, vallen de eerste regendruppeltjes. Helaas zet het net echt door en is het nog lang niet gedaan met de droogte.


Bij thuiskomst staat er weer een grote zak kersen. Heerlijk! We nemen onze porties er weer uit en ook de buurtjes worden weer voorzien.


Helaas krijgen we van mijn moeder ook nog verdrietig nieuws. Een oom van mij, die al een tijd ziek was, is overleden. Jaren en jaren bleven mijn grote families bespaard van ellende, ziekte en verdriet. Maar de afgelopen vijf jaar wisselen verdriet en geluk zich regelmatig af en dat is soms best lastig.

’s Avonds ga ik nog even een uurtje sporten en verder doen we lekker niks. Nadat gisteren de winactie online is gekomen, voelt het of dat ik vakantie heb. Ik ben daar zo druk mee geweest de afgelopen weken, dat ik echt in een soort gat ben gevallen. Maar natuurlijk is er werk genoeg, want mijn blog gaat gewoon door de komende weken. Jullie kunnen hier lezen wat jullie kunnen verwachten deze zomer.

Dinsdag
Vandaag weer aan de arbeid en naar school. Omdat het vandaag een wat koelere dag is dan de afgelopen dagen wordt de loods flink door gewaaid. Als ik mijn auto parkeer en langs een laaddeur loop lijkt het wel of ik langs een reuze föhn loop. Bizar hoeveel hitte er dan in zo een pand hangt.


Na mijn werk heb ik nog even een eindgesprekje op school. Het lijkt allemaal zo goed te gaan en hij gaat over met een prachtig rapport, maar ook wij struggelen met bepaalde dingen. Het gesprek was dan ook best confronterend, maar even zes weken laten bezinken.

De jongste en ik fietsen naar de zwemles en verder hebben we een rustige avond waarop ik nog even de B.T.W.-aangifte doe voor www.taxxlifestyle.nl.


Woensdag
Vandaag eens een keertje niet naar de sportschool, maar ik ga mijn nagels laten doen. Voor het eerst en ik vind het best een dingetje. Maar hoe mooi is het eindresultaat. Ik heb mijn eigen nagels laten voorzien van een gellak en ik ben er zo blij mee! Nu maar hopen dat deze lomperik het niet verpest binnen twee dagen.


’s Middags fietsen we naar de laatste gymles voor de vakantie. Vorige week hebben we al voor zes weken afscheid genomen van de fysio, dus de vakantie kan echt bijna beginnen. We lunchen op ons gemakje en daarna dus de laatste gymles.


Na de gym, fietsen we langs de oude kapsalon van opa. Na goede berichten te hebben gehoord, zijn we toch wel nieuwsgierig geworden. We herkennen het niet meer terug, maar wat is het mooi geworden. Dus alle handsome mannen van Culemborg en omstreken deze kapper is echt een aanrader.


’s Avonds doe ik nog even wat een echt fitgirl betaamt. Omdat ik vanochtend mijn sportuurtje heb overgeslagen ga ik in de tuin aan de slag. Krachttraining voor de armen, 60 squats met de jongste aan mijn lijf geplakt en 3x 10 burpees. Zo brengt die kwart zak chips die ik later op de avond met Martijn oppeuzel minder de schade. #fail!

Donderdag
Werken en naar school. Martijn gaat ’s middag met de jongste mee zwemmen omdat het de laatste zwemles is voor de vakantie.


’s Avonds freubelen de jongste en ik nog even wat presentjes in elkaar voor de juffen, morgen sluiten we het kleutertijdperk af.


Vrijdag
Vandaag de laatste schooldag voor de vakantie. Extra spannend want de jongste zal vandaag uitglijden van de kleuters naar groep drie. Eerst een normaal ochtendje met sporten, boodschappen en het huishouden.

Om kwart over elf begint het spektakel op school en samen met opa, oma en de oudste kijk ik hoe de jongste uitglijdt van de kleuters naar groep drie. Toch wel even een momentje.


Uit school lopen we even naar de stad om wat pasfoto's te maken, de ID-kaarten van de kinderen moeten echt verlengt worden. Dus dit klusje doen we nu even snel, want anders komt er weer niets van.


Daarna lunchen we snel met een broodje in de hand en brengen we de rest van de middag lekker door aan de waterkant. Wat is het toch een feestje om lekker te kunnen spelen bij de Meent. Met het nieuwe Jutterseiland is het helemaal een fijne plek om lekker te spelen en te zwemmen met vriendjes en vriendinnetjes.


Zaterdag
Vandaag twee feestjes op het programma, dus even de stad in voor cadeautjes. Ook scoor ik deze twee geweldige kaartenhouders bij het Kruidvat. Deze tip zag ik bij webkim.nl op haar instastories en ik moest ze hebben. Nu hebben we van die geprepareerde eierdozen, maar dit is veel handiger en neemt minder plek in. Wij zijn er blij mee en ze worden gelijk in gebruik genomen.


De oudste en Martijn gaan wat boodschappen doen voor aankomende nacht. Vanavond hebben ze hun eerste viswedstrijd samen, zo leuk! Op de terugweg van de supermarkt nemen ze ook nog wat fruit mee wat te koop staat bij ons in de wijk. Ik wordt er zo blij van.


s'Middags dus twee gezellige feestjes. De eerste is een kinderverjaardag bij vrienden en daarna ruilen we mijn auto in voor de fiets en gaan door naar de volgende verjaardag. De oudste en Martijn pakken de auto vol met visspullen want toevallig zitten ze erg dicht in de buurt van de verjaardag.


Op de verjaardag worden we weer lekker verwend en vooral dit lekkere toetje valt in de smaak. We krijgen gelijk een lesje meloen snijden. Wij snijden ze namelijk altijd in blokken en eten het dan met een vork. Maar dit is tien keer handiger!


Rond zeven uur vertrekken de oudste en Martijn voor de viswedstrijd en het wordt een gezellige boel want ze hebben heel veel aanloop van de verjaardag en andere vrienden.

Zondag
De jongste en ik hebben een hele luie ochtend! Martijn en de oudste hebben een goede nacht gehad en worden van alle kanten verrast met een heerlijke ontbijtje, een lekker taartje en verse koffie. Zo lief van iedereen.


Gelukkig hebben ze naast alle gezelligheid ook nog twee mooie vissen gevangen. Helaas niet in de prijzen, maar het was een geslaagde nacht.


Als de mannen thuis komen maken we ons weer op voor een middagje hangen bij de Meent. We brengen het nieuwe meloen snijden in de praktijk en het gaat als een tierelier. We zijn er helemaal content mee!


Het weer is prachtig en de jongens vermaken zich weer prima met vriendjes en vriendinnetjes. Er wordt weer genoten van het prachtige Jutterseiland en vooral de jongste is er helemaal in zijn nopjes. Om vier uur als afsluiter een lekker ijsje en dan naar huis.


Nadat we afgelopen vrijdag, met een positief resultaat, voor het eerst de courgette-spaghetti probeerden is het vanavond de beurt aan de bloemkoolrijst. En ook dit valt bij ons alle vier in de smaak. Ik kocht beide bij de Lidl in de aanbieding deze week, vandaar deze probeersels in korte periode. Geslaagd dus en dit gaan we regelmatig inplannen in ons weekmenu.


Na het eten spelen de jongens lekker in de wijk met vriendjes en vriendinnetjes. Ik zet nog even het zwembad op, zodat ze morgen op de voorlopig laatste voorspelde bloedhete dag lekker kunnen afkoelen in de tuin.

Dit was hem dan, de laatste weekoverzicht voor de zomervakantie. Over zes weken zijn we weer terug met waarschijnlijk eerst een compilatie van de vakantie en dan na de eerste schoolweek weer een heel nieuw weekoverzicht. Heel erg bedankt voor het lezen en tot zondag. Gedurende de hele zomer zal er iedere zondag een nieuw artikel verschijnen op mijn blog.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: