Minimalisme en vakantie

by - augustus 12, 2018

Jaloers ben ik op hoe sommige mensen kunnen leven met weinig spullen. Alleen al door het lezen van bepaalde minimalisme-blogs word ik al helemaal zen. Het liefst wil ik onze hele huisraad in een container stoppen en alleen er uit halen wat we gebruiken. Alles wat er dan na twee jaar nog in zit, weg ermee!

minimalistisch op vakantie

Misschien is dat laatste een beetje overdreven. Maar zolang ik nog steeds geen afstand kan doen van een kralenketting, die ik al zes jaar heb, maar nooit heb gedragen, is er denk ik toch iets mis. Daar waren jullie al achter waarschijnlijk, maar voor mezelf best confronterend.

Minimalisme Blog

Onlangs ontdekte ik een heel nieuw blog dat heet Minimalist Dutchie. Heerlijk mensen die zo in het leven staan. Natuurlijk heeft ze geen kinderen die alles mee naar binnen slepen en niks opruimen. Waarschijnlijk heeft ze ook veel meer overzicht in haar leven dan ik, omdat ze een stuk minder ballen in de lucht hoeft te houden. Maar zoals ik al zei, alleen door het lezen van haar blog word ik al zen. En dat is fijn, voor die vijf minuten dat het duurt.


Zo schreef ze ook een artikel over 'vakantietroep', want die hebben we genoeg. Met de temperaturen van afgelopen week stond er standaard een zwemtas in de woonkamer. Werden iedere avond trouw de handdoeken die te drogen hingen op de trampoline verplaatst naar de rugleuning van de bank. Onder het mom van 'Morgen kunnen ze nog wel een dagje mee'. En zo was het nooit netjes in huis de afgelopen weken.

Minimalisme Vakantie

Vakantietips

Ze geeft tips om echt tot rust te komen op je vakantie en ook hoe je zonder stress jouw vakantie kan voorbereiden en inpakken. Die ik overigens goed kan gebruiken als we straks onze knusse stacaravan leven uit tassen en koffers. Vorig jaar ging het al redelijk goed toen ik alles netjes in de kasten legde. Helaas nam de rest van het gezin deze handeling niet over. Dit jaar nieuwe kansen.

Maar haar tips ga ik zeker in acht nemen, hoe erg kan het zijn als je een rokje minder bij je hebt, of net die ene paar schoenen mist. We gaan deze vakantie alleen maar op slippers lopen, toch!?

You May Also Like

2 Comments

  1. Wij gaan niet vaak op vakantie, maar toen we een een week in een stacaravan zaten realiseerde ik me dat dit eigenlijk ook prima ging. En dat je inderdaad niet veel spullen nodig hebt eigenlijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja bizar he! Toevallig zitten wij nu in die situatie. En ik irriteer mijn mateloos aan alle onnodige zooi die we hebben mee genomen :)

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: