Week 22; Ziek, Jarig, Schoolreis, Staking, Rommelmarkt en Gezelligheid!

by - juni 06, 2018

Leuk dat je weer mee leest met een nieuw weekoverzicht; deze week was Martijn jarig, gingen de jongens op schoolreis, stond ik op een rommelmarkt en had ik nog een gezellige barbecue met vrienden.


Maandag
Vandaag een nieuwe dag met nieuw kansen. Na gisteren én een flinke plaknacht, waarin de jonsgte met hoge koorts aan mij vast geklampt lag, gaan we er met volle moed tegenaan. Helaas merk ik aan alles dat hij niet fit is, hij hoeft geen eten en zit te rillen op zijn stoel.

Ik breng hem naar oma in de hoop dat hij morgen goed genoeg is om van 9 tot 2 op schoolreisje te gaan. Dan kan hij woensdag weer lekker relaxen tijdens de staking van het schoolpersoneel.


Martijn is vandaag jarig en dat vieren we 's avonds met een lekker taartje. Helaas is de jongste nog niet helemaal opgeknapt, al had ik dat wel gehoopt na een dagje relaxen bij oma op de bank.


Lees ook: het weekoverzicht van vorige week!

Dinsdag
Vandaag op schoolreis, ik ben lekker vrij zo dat ik alle tijd heb om ze beide uitgebreid uit te zwaaien. We beginnen met de tassen klaar maken voor de school. De jongste is nog niet helemaal fit, maar hij heeft er zin in. En aangezien zijn schoolreis maar 10 kilometer van huis is, ben ik er zo als het echt niet gaat.


De oudste vertrekt als eerste om kwart voor negen richting Toverland. Ik dacht eigenlijk dat dit een beetje gedowngraded pretpark was, maar als ik het zo bekijk op internet is het nog een flink park. Samen met de jongste zwaaien we hem uit. Een kwartiertje later vertrekt de jongste en ook hem zwaai ik uitgebreid uit.


Ik maak flink gebruik van mijn vrije uurtjes; sporten, huishouden, dingetjes uit werken voor mijn webshop etcetera. Morgen zijn de jongens thuis in verband met de staking, dus dan nu maar even er tegen aan in plaats van morgen.

Om kwart over twee mag ik de jongste weer ophalen en natuurlijk komt er een lege bus aanrijden. Maar als snel komt de hele klas te voorschijn. Hij heeft het super naar zijn zin gehad en is redelijk fit. Nu even lekker op de bank met een filmpje want over twee uurtjes gaan we richting zwemles.

Tijdens de zwemles haalt Martijn de oudste op van zijn schoolreis en zo zijn we weer compleet. Ze hebben allebei een super dag gehad! Hij vond het helemaal geweldig en kocht van zijn zakgeld een mooie beker als aandenken. Hoe groot is je kind, als hij met bonnetje en al thuis komt. Wat een kanjer.


's Avonds doen we het lekker rustig aan en kleuren we de kleurplaten voor het festijn aankomende zaterdag, misschien winnen we nog een mooie prijs!


Woensdag
Vandaag samen met de jongens lekker vrij vanwege de staking in het onderwijs. We hebben een relaxte ochtend en er wordt lekker buiten gespeeld. Ik hang een wasje op en vouw een paar wasjes weg.


Na een vroege lunch vertrekken we lekker op de fiets naar de gym en fysio. We hebben het alleenrecht vandaag. Waarschijnlijk vanwege de staking en het warme weer zijn alleen wij bij de gymles. Helemaal fijn, zo kunnen ze lekker goed oefenen. En natuurlijk extra leuke dingen, zoals extra lang in de schuimbak. Kunnen jullie ze vinden!?


Daarna nog even fysio en dan lekker naar huis. Er wordt gespeeld, gekeuteld en we worden nog verrast met een super leuk verjaardagscadeau voor Martijn door de achterbuurtjes. Hier maak je ons echt blij mee.


Bleef gisteren het voorspelde noodweer redelijk uit hier in Culemborg, vandaag rond etenstijd toch even lekker een flinke bui. Helemaal niet erg en goed voor de tuin.


's Avonds ga ik nog even een uurtje sporten inclusief het buikspierkwartiertje. Ook zoeken we nog even naar de fietssleutel van een vriendje van de oudste in de speeltuin. Maar die is zo gevonden, gelukkig. We zijn tenslotte ervaringsdeskundige.

Donderdag
Na een warme nacht weer een school- en werkdag, al is dat best gek na schoolreis en een dagje extra vrij. Vandaag is het inloopmiddag bij de de jongste omdat ze het project 'dierentuin' afronden. Gelukkig is oma Tineke zo lief om even te gaan kijken.


Voor mij de laatste dag voor het weekend en 's avonds begin ik alvast met wat voorbereidingen voor de rommelmarkt van aanstaande zaterdag. Als Martijn (na het sporten) en ik lekker op de bank zitten,  roept de jongste en aan zijn stem te horen is het menis. Zijn been zit vast zijkant van het bed. Hoe krijgt hij het voor elkaar? Zelfs met hulp van ons lukt het niet om los te komen. Er moet echt een schroevendraaier aan te pas komen en we vragen ons nu nog steeds af hoe hij het voor elkaar heeft gekregen.


Vrijdag
Na een uurtje sporten begin ik voor dat ik ga douchen vast met het sjouwen van de dozen voor de rommelmarkt. Het is even een klus maar ik heb snel alles beneden. Maar wat is het veel, ik had never niet gedacht dat ik nog zoveel zooi had.


Daarna dus douchen en de jongens halen voor de lunch. De oudste terug nar school en de jonsgte speelt heerlijk met zijn vriend, wat kunnen die twee toch fijn spelen. Om drie uur haal ik met deze twee boeven de oudste uit school.


Het regent dat het giet en het is vreselijk. Allemaal in onze korte broek en sandalen of slippers, waar zijn we aan begonnen? Maar het allerergste is het eigenlijk voor de oudste en zijn klas. Die moesten vanmiddag helemaal naar de gymzaal lopen en weer terug. Ze komen dan ook zeiknat aan op school. Snel naar huis en droge kleren aan.

De rest van de dag wordt er lekker binnen gespeeld en ik knutsel nog een leuk kraamcadeautje in elkaar voor een nieuwe wereldburger. ♥


Zaterdag
Vandaag sta ik met mijn moeder en vriendinnen op een kleinschalige rommelmarkt bij ons in de stad. Altijd een leuke dag met veel vrienden en bekenden. Bijtijds vertrek ik er heen om de boel op te bouwen met dus veel te veel spullen. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen en ik besluit nu echt om na vandaag alles goed uit te zoeken en de echte oude zooi weg te gooien. Maar eerst kijken wat we kunnen verkopen.


Martijn en de jongens komen nog even gezellig langs en de jongste wint zelf een prijs met de kleurwedstrijd. Daarna gaat Martijn met de jongens en vriendje en vriendinnetje even spelen op het nieuwe Jutterseiland op de Meent. Door omstandigheden waren we daar nog steeds niet geweest. Wat is het mooi en wat hebben de jongens zich vermaakt.


Om drie uur is de markt afgelopen en pakken we de boel weer in. Toch mooi twee lege dozen en lege tassen. Dat is altijd gunstig. Als ik thuis nog even snel mijn buit tel is de opbrengst toch meer dan ik had verwacht.

Even tijd om bij te komen heb ik niet, want ik heb om vijf uur afgesproken om met een paar mensen naar Beusichem te fietsen voor een gezellig barbecue met mijn Pokémon-matties.


Martijn en de jongens gaan gezellig met opa en oma naar de Pizzeria. Helemaal gezellig!


Het is een zeer geslaagde en gezellige avond voor ons allemaal! Voor het donker fiets ik met de meiden weer naar huis. Om lekker mijn bed in te duiken, na deze vermoeiende maar oh zo gezellige dag!

Zondag
Eigenlijk was het de bedoeling om een lekker dagje thuis te vertoeven, maar al snel blijkt dat dat hem niet gaat worden. Ik loop al vroeg een mooie afstand van acht kilometer hard. Martijn gaat daarna nog even sporten en ik ontbijt op mijn gemak onder het genot van mijn vaste vlog op zondag.

Daarna moet ik toch echt die auto uitpakken, waar ik altijd zo tegen op zie. Maar met goede hulp van de jongens en ik wil benadrukken dat ze echt heel goed geholpen hebben, is de auto zo leeg. Wat een toppers die twee jongens van mij.


Nu staat alles wel in de woonkamer, maar dat nemen we mondjesmaat wel mee naar boven. En dat gaat goed want aan het eind van de dag staan er nog maar twee dozen beneden. Verder worden er wasjes gedraaid, boodschappen gedaan en allerlei andere huishoudelijke klussen. De jongste speelt met zijn prijs die hij gisteren won voor zijn kleurplaat.


Rond twee uur vertrekken we naar de Meent om nog even gezellig een paar uurtjes te spelen en uiteindelijk zelfs te zwemmen. Eigenlijk was het nog best goed zwemweer, al hadden we dat van te voren niet gedacht. De jongens vermaken zich dan ook weer prima!


Als we thuis komen besluiten we maar gelijk goed te badderen en de pyjama's aan te trekken. Dan kunnen we na het eten lekker relaxen.

Dit was het weer voor deze week, een fijne, maar best drukke week. Aankomende week wordt het nog drukker en een gepuzzel om alles in goede banen te leiden. Maar draaien we daar onze hand niet voor om en komt het vast allemaal goed!

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

2 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: