Week 20; Blogplanning, Burpees, Kamperen, Koningsspel, Familie en Gezelligheid!

by - mei 23, 2018

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht. Deze week was het eigenlijk een rustig bijna saai school- en werkweekje, dat is ook wel te merken aan de foto's. Maar we sloten de week spectaculair af met ons jaarlijks kampeerweekend.


Maandag
Werken en naar school. Vandaag komt de schoolfotograaf, dus er wordt 's ochtends wat extra aandacht besteed aan de kleding en de kapsels.

Op het werk print ik een blogplanning uit, ik ga toch eens proberen om daar mee te werken. Ik zoek een manier om wat meer rust te krijgen in het schrijven en plannen van mijn blogartikelen.


Helaas kan ik na een uur al zeggen dat dit het ook niet is, kampen andere bloggers ook met deze onrust? Eigenlijk doe ik alles uit mijn hoofd en soms schrijf ik wat in mijn agenda als geheugensteuntje. Ik vraag me toch af;  of en hoe andere bloggers wel met een contentschema werken?

's Avonds wordt er lekker buiten gespeeld door de jongens en werk hard aan mijn blog. Ik plan alvast het artikel voor zondagochtend, want dan liggen wij hopelijk nog op één oor in de tent.


Lees ook: Het weekoverzicht van vorige week

Dinsdag
Vandaag weer een nieuwe werk- en schooldag. Oma past op de jongens en de jongste gaat nog even gezellig spelen bij een vriendje. We halen hem weer bijtijds op, want we moeten door naar zwemles.

Tijdens de zwemles blijft de oudste alleen thuis. Martijn gaat uit zijn werk helpen met klussen bij vrienden. Na het avond eten, als we allemaal de rust weer hebben gevonden, verteld de oudste super trots over zijn behaalde cijfers. Het gaat niet om de tien ,maar juist om de zeven voor taalbegrip. Hier is hij niet zo heel goed in, dus superblij met deze zeven.


's Avond heb ik mijn tweede afbeuluurtje voor mijn nieuwe schema. En wat voor één!! Er zitten een paar pittige nieuwe oefeningen bij en ook de burpees worden met niet bespaard. Dit is echt heftig en tot the next level.
photo courtesy of @fitstagram
Daarna lekker naar huis. Ik geef de jongens nog een kus die al in bed liggen en plof lekker op de bank.

Woensdag
Omdat ik gisteravond heb gesport besluit ik vanochtend te gaan hardlopen met als achterliggende gedachte mijn spierpijn een beetje er uit te lopen. Helaas werkt het weer niet mee, dus bij zeven kilometer vind ik het echt genoeg.


Daarna lekker douchen, huishouden en wat voorbereidingen voor het weekend. Ik zoek alle kampeerspullen bij elkaar. Het is nu al veel en dit zijn alleen nog maar de spullen om te kunnen verblijven. Kleding, toiletspullen, speelgoed enzovoort zit hier nog niet eens bij.


Vandaag fietsen we weer direct uit school naar de gym en eten daar een broodje. Daarna door naar de fysio, waar we ook nog gezellig de achterbuurjongen tegen komen.


Daarna lekker naar huis waar de jongens heerlijk spelen met de achterbuurjongens. Kan ik nog even wat werk verzetten in het huishouden.

's Avonds ga ik met een vriendin condoleren bij een gezamenlijke kennis in Utrecht.

Donderdag
De laatste dag werken voor Martijn en mij. De jongens naar school. Oma past op en gaat met ze naar zwemles. De jongste verdient vandaag zijn vijfde sticker vandaag, wat ontzettend knap van hem. Deze sticker staat voor duiken en onder water zwemmen, al vraag ik me af hoe hij deze verdient heeft. We zullen het zien.


Na het werk staat alles in het teken van het aankomende kampeerweekend, al gaat Martijn nog wel even lekker een uurtje sporten.

Vrijdag
Vandaag is de dag dat we gaan kamperen. De jongens gaan gewoon naar school en wij pakken de auto in. Rond rond elf uur rijden richting Doorn. De auto is bomvol en ik heb geen idee of we op de terugweg de jongens wel mee kunnen nemen.


En dan is dit maar voor drie dagen, laat staan als je twee weken naar Frankrijk zou gaan. Martijn en ik bouwen de tent vast op en beseffen weer dat we aan deze tent een goede tweedehands aankoop hebben gedaan.


Martijn doet rond twee uur een ritje naar Culemborg om alle kinderen van school op te halen. Rond kwart over drie krijgen we deze foto op de groepsapp dat ze compleet en op de terugweg zijn.


De rest van de dag geniet we van de late middagzon, wordt het eerste koningsspel gespeeld, eten we lekker frietjes en maken we er een gezellige avond van.


Zaterdag
Vandaag worden we wakker in een wat vochtige tent, het heeft het tweede gedeelte van de nacht geregend. We ontbijten gezellig met zijn allen, er worden boodschapjes gedaan en er wordt weer druk gespeeld. De jongste heeft het koningsspel helemaal ontdekt.

Ook hebben we het spel trictrac ontdekt dit weekend en wordt veelvuldig gespeeld door jong en oud. De jongste heeft vanmiddag een kinderfeestje en Martijn brengt hem daar even heen. De rest van de kinderen gaan naar de kinderbingo waar we helaas buiten de prijzen vallen.


Kennissen die in de buurt op een camping zitten komen gezellig langs voor een borreltje en we zitten midden in het campingleven. 's Avonds gaan we gezellig uit eten in het restaurant op de camping met als afsluiter een heerlijk toetje.


Zondag Eerste Pinksterdag
Vandaag onze tweede volledige kampeerdag en het zonnetje laat zich al vroeg zien vandaag. Het beloofd een zonnige dag te worden waar we lekker van gaan genieten.


Al vroeg in de ochtend ga ik bij mijn nicht op visite die in Driebergen woont. Ik ga er hardlopend heen, waar we gezellig bijkletsen onder het genot van een lekker kwarktaartje. Ik krijg een rondleiding door haar prachtige huis en we hebben zo veel te bespreken dat de tijd voor bij vliegt.


Toch nemen we het er nog even van en besluiten samen te gaan hardlopen naar de camping via een prachtige route door het bos, zo ontzettend mooi! Het hardlopen gaat super goed, ik ben normaal niet zo van met zijn tweeën hardlopen, maar dit gaat heel goed. Echt een overwinning voor mij.

Als we op de camping aan zijn gekomen is de club uitgebreid met een gezin die vandaag een dagje op bezoek komt. We lunchen met een broodje Willem, wat ieder jaar een traditie is. Chefkok Willem en Souschef Martijn maken de lekkerste broodjes ei met alle mogelijke variaties.


's Middags wordt er lekker gezwommen door de jongens, al is het water nog wel een beetje koud. Verder genieten we lekker van de zon en komen we eigenlijk de hele middag niet van onze stoel af.

We sluiten deze prachtig dag af met een gezellige en lekkere barbecue. Morgen zit ons kampeerweekend er alweer op. Ik heb geen idee hoe het komt, maar dit weekend is echt omgevlogen.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

2 Comments

  1. Ik lees heel graag je blog: je schrijft leuk en levendig. Je hebt een prachtig leven.
    Een heel belangrijke tip: je schrijft altijd s'avonds, s'middags etc: dit moet zijn: 's avond (des avonds) 's morgens. Het leest vervelend die komma op de verkeerde plaats....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bedankt voor jouw reactie! Echt, ik heb het gewoon nooit geweten. Bij twijfel zoek ik dingen altijd op. Maar op de één of andere manier dacht ik dat ik hier helemaal goed mee zat. Dus nogmaals bedankt en fijn dat je mijn blog leest!

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: