Doelen en Duurzaam April 2018

by - mei 06, 2018


Vandaag is het alweer tijd voor de  Doelen en Duurzaam van de maand april. Over deze maand kan ik twee dingen zeggen. Het eerste is dat deze maand omgevlogen is, ik heb echt geen idee waar al die weken gebleven zijn. Ten tweede was het voor mij gevoel een hele fijne en positieve maand. Ze zeggen niet voor niks; 'Time flies when you are having fun!' Ik voel me goed en het gaat goed!

Foto Pexels.com

Mijn 7 persoonlijke doelen:

1. Fysieke Gezondheid; Ik zit weer in mijn oude sportritme, na de magere maand maart. De getallen van deze maand: ik liep in totaal 45 kilometer hard tegenover 19 (!) vorige maand, wat een verschil! Ook natuurlijk omdat ik voor het eerst 12 kilometer liep! Ik roeide in de sportschool 7,6 kilometer en op de crosstrainer legde ik 3,4 kilometer af.

Lees ook: Doelen en Duurzaam Maart 2018

2. Mentale Gezondheid; Zoals ik al zei; ik voel me goed en dat is fijn. Ik heb energie en zin om dingen weer aan te pakken!

3. Financieel; We sluiten de maand iets beter af dan vorige maand ook al gaven we nog best veel uit. In mei hopen we nog meer in te lopen. Spaardoel voor deze maand behaald en lekker door gaan zo.

4. Taxx Lifestyle; Deze maand helaas geen bestellingen in mijn webshop. Dat is jammer, hopelijk komt het weer.

5. Taxx Life Blog;  Er zijn deze maand 887 unieke bezoekers en dat zijn er toch 150 meer dan vorige maand. Ik denk dat het artikel over de test van de Rabobank daar goed aan heeft bijgedragen. Ik heb daar zo ontzettend veel reacties op gekregen waaronder van de Rabobank zelf. Zou ik dan toch een doel gaan stellen voor 1000 unieke bezoekers!? Ik denk dat het te hoog gegrepen is, maar we gaan ons best doen. Volgens blogger had ik 7033 pageviews, dat zijn er 1000 meer dan maart.

6. Werk; Redelijk normaal en alles op de rit. Komende twee weken is mijn maatje nog op vakantie, dus zal het iets drukker zijn. Maar met goede hulp komt dat helemaal goed!

7. Rust in huis; Ik begin een beetje overzicht te krijgen in huis, tenminste dat denk ik. Je blijft iedere keer achter de feiten aanlopen, want je blijft opruimen en schoonmaken. Maar het gaat de goede kant op. Ook binnen het gezin gaat het lekker. De oudste heeft een super spreekbeurt gehad en Manlief haalde een belangrijk examen voor zijn werk. En ondanks dat we druk waren met de verhuizing van mijn schoonouder is alles prima verlopen.

Duurzame doelen en resultaten:

Energieverbruik:
We zitten nog steeds in de lift en dat is niet zo raar als je richting de zomer gaat. Deze maand voor het eerst helemaal zelfvoorzienend en we kwamen zelfs flink in de min (of plus, maar net hoe je het bekijkt) met ons verbruik. In dit geval is negatief natuurlijk hartstikke positief! Ook het gasverbruik is flink gedaald omdat we de verwarming niet meer gebruiken.


Bijverdiensten:
Met de tweedehands verkopen verdienden we veel deze maand, namelijk € 64,50. Het begon met een paar oude Wii-spellen van de jongens en zo kreeg ik de smaak weer te pakken. Ik verkocht nog wat kleding en speelgoed.

Met de Euroclix verdienden we precies 200 clix bij deze maand en je ziet dat er een beetje een dalende lijn in zit. De teller staat nu op 5269 clix en soms denk ik wel eens zal ik die € 70,= gewoon uit laten betalen. Maar wat in het vat zit verzuurt niet dus ik denk dat ik lekker door spaar tot 10.000 voor een betere wisselkoers.

Boodschappenbudget:
We gaven deze maand € 474,47 uit aan boodschappen, eindelijk binnen het budget!! Of dit een gelukje of bewust is, valt over te twisten. We aten een paar keer bij oma deze maand, de jongens gingen twee keer logeren en aten bewust wat meer uit de vriezer. Dus we zijn er nog lang niet, maar het begin is er.

Dit was het weer voor april! Zoals ik al zei voor mijn gevoel een hele fijne maand met een paar fijne hoogtepunten. Bedankt voor het lezen en tot de volgende Doelen en Duurzaam.

You May Also Like

2 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: