Week 12; We are back! Laatste traktatie, Bestelling, Sushi en Halve Marathon!

by - maart 28, 2018

Welkom bij een nieuw weekoverzicht; een week waarbij we weer in het normale ritme kwamen na alle feestelijkheden en ziektekiemen van de weken daarvoor. Een week waarin we weer eens gezellig een keertje bij opa en oma aten, trakteerden we voor de allerlaatste keer en liep Martijn de halve marathon!


Maandag
Vandaag weer een normale dag, ik heb er stiekem best naar verlangt. Ik ga werken en de jongens naar school. De jongens nemen vandaag allebei hun nieuwe rugzak mee die ze voor hun verjaardag hebben gekregen.


Ik werk het schriftje bij van school over de avonturen van Pompom, die afgelopen weekend bij ons logeerde. Het wordt een gezellig verhaal.


Aan het eind van de dag gaan de jongens en ik lekker bij opa en oma eten. We waren door het ziek zijn en de drukke feestelijkheden even vergeten dat Martijn vandaag moest overwerken. Dus schuiven we weer een keer gezellig aan bij opa en oma. Sinds de jongste op zwemles zit komt dit niet meer zo heel vaak voor.


Martijn is nog redelijk bijtijds thuis s'avonds en oppert om nog even te gaan sporten. Mwah, ik vind het een flinke stap, dus we doen het nog maar even niet

Dinsdag
Vandaag weer een lekkere saaie werk- en schooldag. Het is prachtig weer ondanks de kou en we voeren voor we naar school gaan nog even de eendjes.


Ik probeer mijn todo-lijstje te maken en alvast wat dingen af te strepen. Blog-ideeën noteren, 9-jaarsprik plannen, administratie bij werken en zo kan ik nog wel even door gaan. Maar zo blij dat ik me hier weer bezig mee kan houden.

Woensdag
Vandaag ga ik het toch weer proberen, een uurtje sporten. Ik ben heel benieuwd, ik wil zo graag weer in mijn oude ritme komen, maar op de een of andere manier lukt het maar niet. Ik doe dan ook heel rustig aan, maar het voelt fijn om er weer te zijn.

Daarna even improviseren omdat mijn middag iets anders verloopt dan gepland. Boodschappen, douchen, was ophangen en nog een keer boodschappen. En ik haal mijn Macbook op, eindelijk na vier weken heb ik hem weer terug. Ik zal jullie de details besparen, maar hij draait weer als een zonnetje en dat is het belangrijkste.


Vanmiddag sluiten we definitief de feestelijkheden af, de jongens mogen nog één keer trakteren op de gym.  En hoe bijzonder dat ze dat nu samen kunnen doen.


Daarna nog een uurtje fysio en dan lekker naar huis. De jongens mogen allebei een Wii-spel kopen van de cadeaubonnen die ze voor de verjaardagen en feestjes kregen. Wat hebben ze hier naar uit gekeken, mama niet zo. Wat een geld voor een spel, maar goed! Ze worden er heel blij van.


Donderdag
Vandaag laatste dagje werken voor het weekend. We beginnen met een ontbijt en wat zo bijzonder is vandaag is dat de jongste zelf zijn ontbijtje maakt. Tenminste het tweede deel dan, eerst een sneetje volkoren brood en dan zelf kiezen voor een cracker of ontbijtkoek. Zo trots is hij op zijn eigen gemaakte ontbijtje dat hij zelf vraagt om een foto voor de blog.


Oma Bep gaat vandaag met de jongens zwemmen en  ik krijg een bestelling binnen via mijn webshop, hoe leuk! En nog wel met twee naamslingers ook, hoe leuk! 's Avonds komt de jongste gezellig bij mij aan tafel Lego bouwen en ik maak de bestelling in orde.


Vrijdag
Ik vier het weekend en fiets door naar de sportschool, nadat ik de jongens naar school heb gebracht. Rommel nog wat in het huishouden en lunch samen met de jongens.

Als de oudste terug naar school gaat brengen de jongste en ik de bestelling weg. Hij is echt weer super geworden, deze twee kleuren zijn echt mijn favoriet!


Daarna lekker weer naar huis voor een rustige middag. De oudste neemt nog een vriendje mee uit school en zo kan het weekend voor ons allemaal beginnen.

s'Avonds ga ik lekker sushi eten met wat mensen die ik heb leren kennen via Pokémon Go. Hoe grappig eigenlijk dat je via zo een stom spel heel veel nieuwe mensen leert kennen. We zijn met een groep van 16 en het wordt een gezellige avond.


Zaterdag
Een hele nieuwe dag met niks op de planning, daar wordt je toch blij van. We beginnen eerst met een gezond ontbijtje. En die ziet er zo lekker uit dat ik ook een versie voor de jongste moet maken.


Wasjes draaien, huishouden, achterstallige klusjes en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook nog even onverwachts twee uurtjes alleen. Martijn gaat even met de jongens bij een nieuwe visstek kijken. Dus ik sla mijn slag met klusjes en geniet ook nog even van het heerlijke lente gevoel. En daar doen Snoes en Sam ook lekker aan mee. Laat die zomer maar komen!


s'Middags gaan we even langs opa en oma voor iets heel bijzonders, hierover later hopelijk meer. En we worden zo geïnspireerd door het prachtige lenteweer dat we aan het het eind van de middag de trampoline opbouwen en de moestuintje planten.


s'Avond sluiten we deze heerlijke, maar vooral vruchtbare dag af met het spel Squla. Dit spel kregen de jongens voor hun verjaardag, echt een heel leuk en leerzaam spel.


Zondag
Vandaag is het D-day, Martijn gaat vandaag voor het eerst een halve marathon lopen, echt respect hoor! Om negen uur vertrekt hij naar zijn maatje om richting Zandvoort te gaan. De jongens en ik starten lekker rustig op met weer een heerlijk ontbijtje. We hangen het eerste wasje van dit jaar buiten, dat geeft me altijd zo een geluksgevoel!


Daarna gaan we even naar de plantage. Het is vandaag namelijk community-day in het spel Pokémon Go en dat houdt in dat een een speciaal soort Pokémon nu heel veel kan vangen. Het wordt weer een heel fijn uurtje, wat zeg ik, we houden het bijna twee uur vol in de Plantage. Pokémon vangen, heel veel rondjes fietsen op de nieuwe fietsen en lekker spelen bij de glijbaan. En dat met dat mooie weer, heerlijk!


Als we thuis kom gaan we lunchen en is Martijn al op de helft van zijn 21 kilometer. We volgen hem op de voet via de live-tracker. Rond half drie finisht hij met een tijd van twee uur en acht minuten. Echt respect, ik vind het zo knap!


Als Martijn thuis komt is hij echt helemaal kapot, hij mag lekker met de beentjes om hoog en ik neem het er van. Ik doe ook weer eens een poging om hard te lopen. Het valt me zwaar, maar ben blij dat het begin er weer is. Mooi vijf kilometer in de pocket, blij!

En zo sluiten we een heel fijn weekend af, wat zeg ik, ik ben blij dat we weer een redelijk normale en sportieve week achter de rug hebben. Ik heb eindelijk het gevoel dat we weer in ons oude positieve ritme komen.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: