Mijn 7 doelen voor 2018

by - januari 14, 2018

Vandaag deel ik met jullie mijn nieuwe doelen voor 2018. Vorig jaar stelde ik 10 doelen voor 2017. Door iedere maand de balans op te maken wist ik precies waar ik stond en wat ik wilde. Dit jaar ga ik op dezelfde voet verder, maar minder uitgebreid. Natuurlijk heb ik nog heel veel dromen en doelen, maar mijn belangrijkste doel voor dit jaar is om balans te vinden. Door de lat iets minder hoog te leggen en meer te focussen op het 'hier en nu'.


Mijn 7 persoonlijke doelen:

1. Fysieke Gezondheid; doorgaan met waar ik in 2017 mee ben begonnen. Ik voel me als een vis in het water in de sportschool, maar het mag wel wat minder. Niet meer ieder vrij uurtje, maar gewoon twee keer in de week. In de loop van het jaar de yoga misschien weer op pakken, op dit moment heb ik daar nog geen behoefte aan. Daarnaast één keer per week hardlopen met het liefst een gemiddelde afstand van zeven of acht kilometer. En natuurlijk gezond eten; dit jaar ga ik voor de 90/10 regel. 

2. Mentale Gezondheid; als het goed gaat met mijn fysieke gezondheid heb ik mentaal de helft al gewonnen. Verder wil ik meer in het moment leven en focussen op mijn gezin en het huishouden.

3. Financieel; 2017 sloten we af met een mooi bedrag op onze spaarrekening. Het doel is om eind 2018 hetzelfde bedrag op de spaarrekening te hebben staan als eind 2017. Nu zal je denken dat is makkelijk, maar hier leg ik de lat wel hoog. Deze week hebben we sinds lange tijd weer een aflossing gedaan op het aflossingsvrije gedeelte van onze hypotheek. Als het goed is staat ons huis nu niet meer onder water. Tenminste als ik spreek over de verkoopprijs van vergelijkbare huizen, nog niet over de W.O.Z.-waarde. Volgende maand auto keuren en waarschijnlijk op korte termijn het huis op laten schilderen. En dan nog de leuke keukenplannen. Met ons vaste spaarbedrag per maand komen we een heel eind om het allemaal terug te sparen, maar lang niet alles.

4. Taxx Lifestyle; mijn kindje! Omdat ik natuurlijk moet streven naar groei, staat de omzet van 2017 als doel. Dit zal best een flinke klus worden nu de 'duurdere' naamborden uit het assortiment zijn. Misschien nieuwe producten maken of misschien wel bestaande producten gaan verkopen. Breng een bezoekje aan mijn webshop en laat je inspireren.

5. Taxx Life Blog; meer bereik! Mijn droom is om ooit betaald content te mogen schrijven, maar de eerste stap is meer mensen bereiken. Maar hoe? Misschien hebben jullie tips? Ik hoop dit jaar kwalitatief beter en interessanter content te mogen schrijven. En ook wil ik werken aan de kwaliteit van de foto's om een professionelere uitstraling te krijgen.

6. Werk; ik heb de leukste baan van de wereld! Ik denk dat ik van mezelf mag zeggen dat ik, voor iemand die 20 uur werkt, erg betrokken ben bij mijn werk en mijn collega's. Natuurlijk heb ik ook wel eens geen zin of denk ik: Waarom moet ik de shit-zooi altijd oplossen!? Maar overall ben ik happy met mijn werk en voel ik me bevoorrecht dat ik dit werk in deze hoedanigheid mag doen. Maar wat is dan mijn doel? Mijn doel is om nog beter te worden; systeemtechnisch net zo goed als mijn maatje en probleemoplossend net zo goed als mijn leidinggevende.

7. Rust in huis; letterlijk en figuurlijk! Meer focus op het huishouden en orde en netheid in huis. Maar ook rust als gezin; er voor zorgen dat we alle vier lekker in ons vel zitten. Ik hoop de jongens een fijn en vertrouwd thuis te kunnen geven, waar ze helemaal zich zelf kunnen zijn. En dat we ze op de juiste manier kunnen ondersteunen om zich te ontwikkelen tot evenwichtige en gelukkige personen.


Duurzame doelen en resultaten:

Iedere maand zal ik met jullie ons energieverbruik delen, de opbrengst van tweedehands verkopen en de opbrengst van mijn Euroclix. In dit artikel konden jullie lezen hoe ik na ruim 10 jaar € 325 kreeg uitbetaald. Nu vier maanden later staat de teller alweer op 3450 clix, wat betekend dat ik nu al letterlijk € 37,50 heb gespaard. Met dit tempo heb ik die € 325,= een stuk sneller bij elkaar.


Daarnaast wil ik ons boodschappenbudget met jullie delen. Hier wil ik in 2018 weer de focus op gaan leggen. Deze uitgaven houd ik al jaren bij in Excel, maar doe er eigenlijk niks mee. Het budget staat op 400 euro per maand, maar dat lukt vaak niet. En dan tel ik nog niets eens de Hello Fresh mee, dus eigenlijk is het allemaal fake. Dit jaar wil ik naar 500 euro per maand en dan ook daadwerkelijk alles meenemen. We zullen zien.

Ik hoop dat jullie dit jaar weer mee lezen in mijn maandelijkse rubriek Doelen en Duurzaam. En misschien kan ik je inspireren om ook jouw doelen of dromen dichterbij te brengen.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: