Weekoverzicht week 47; Weegmoment, Allergrootste Nerd, Laptop Crash en Post van de Sint!

by - november 29, 2017

Welkom bij een nieuw weekoverzicht, deze week beleefden we op maandag, ondanks mijn MacBook-crash, een paar mooie hoogtepunten. De rest van de week kabbelde een beetje voort en waren we druk met van alles en nog wat.


Maandag
Vandaag mijn eerste weegmoment; na drie maanden sporten wilde ik graag weten of er resultaat was. En dat was er; me and my new BFF (het meisje dat mijn schema maakte) waren blij verrast! Jullie hadden het waarschijnlijk afgelopen maandag al gezien op mijn facebookpagina. Ik ben in totaal 2,8 kilo afgevallen, wat overigens niet echt mijn streven was. Maar van die 2,8 kilo is er dus wel 1,9 kg vet weg. Gewoon weg, gone, foetsie. En dat zonder streng dieet, gewoon lekker 2 of 3 keer per week sporten. Ik zal hier later nog een apart artikel over schrijven.


Van de lunch maken we met zijn drieën een feestje, de euforische stemming overheerst en de jongens geven er hun eigen draai aan met grappen en grollen. Als ik de jongens om 15:00 weer van school haal met de Pokémon Go aan, wat ik heel eerlijk niet meer zoveel doe, loop ik tegen een 'Shiny Magikarp' aan. Voor de niet-nerds onder ons, dit is echt heel bijzonder, maar dan ook echt heel bijzonder! Mijn dag kan echt niet meer stuk!


Ook de jongens kunnen het niet geloven en we zetten de stemming van de lunch voort. Zodra we thuis zijn evolueren we de 'Shiny Magikarp' naar een rode 'Gyarados'. My Precious!

Ook financieel gezien was het een spannende dag. Martijn krijgt zijn eerste salaris waarin zijn nieuwe leaseauto zit verwerkt. Gelukkig hadden we ons redelijk goed voorbereidt en ook dit lijkt mee te vallen. Natuurlijk gaan we er op achter uit, maar minder dan we hadden verwacht.

Als ik s'avonds met Martijn op de bank zit valt ineens mijn laptop uit, hé dat klopt niet!? Mijn batterij kan nog niet leeg zijn. Helaas gaat hij niet meer aan en ook als ik de stroom aansluit geeft hij geen kick. Neeee, daar gaan mijn foto's, administratie en andere materialen. Gelukkig zitten we nog in de positieve flow en we kijken morgen wel naar een oplossing.

Dinsdag
Vandaag werken en oma Bep verzorgt de jongens na school. Natuurlijk show ik mijn nieuwe Pokémon aan mijn jaloerse Pokémon-spelende collega's. Na mijn werk haal ik de oudste op bij de hockey en als we thuis komen kunnen we gelijk aanschuiven voor het eten. Martijn heeft een volle planning vanavond, eerst met zijn ouders en een aannemer op pad en daarna nog even snel het logeerbed bij opa en oma verkopen.

De jongens en ik slingeren wat oude laptops aan om te kijken of we op de een of andere manier nog online kunnen komen. Gelukkig vinden we nog een groot bakbeest die het doet. Helaas niet zonder stroom en hij maakt het geluid van een opstijgend vliegtuig. Maar hij doet het en daar gaat het om!


Woensdag
Vol goede moed weer naar de sportschool. Per 1 december gaan we werken aan een nieuwe schema, dus de komende paar keer nog even lekker mijn vertrouwde schema uitbuiten. Daarna breng ik mijn MacBook weg. De meneer die hem aanneemt en mijn verhaal aanhoort, geeft mee geen hoopvol gevoel. Met pijn in mijn hart laat ik mijn MacBook achter, zou het nog goed komen!?

Om twaalf uur worden de hulptroepen ingezet. Opa komt de oudste van school halen voor de lunch en daarna gaat oma met hem naar de gym. De oudste heeft direct uit school een kinderfeestje. Als cadeautje geeft hij een cadeaubon, waar we onze eigen creatieve draai aan hebben geven.


Ik heb op school mijn eerste overleg voor de kerstperiode vanuit de ouderraad. Met een klein groepje ouders en leraren bespreken we de dingen die allemaal gedaan moeten worden voor de kerstperiode en de kerstvieringen. De taken worden verdeeld en december gaat een drukke maand worden. Niet alleen door het helpen op school, maar ik moet ook extra werken en hebben we ieder weekend een feestje gepland.

Na de gym brengt oma de jongste weer thuis en we hebben een rustige middag. Om vijf uur is de oudste ook weer thuis. Onder eten word ik gebeld, mijn macbook doet het weer! Oh wat een geluk, het bleek toch iets met de aansluiting van de batterij te zijn. Eigenlijk hebben ze hem alleen maar even open gemaakt en doorgemeten. Zo blij, voor € 25,00 mijn MacBook met al mijn gegevens en artikelen voor mijn blog weer terug! Hulde voor de mannen van F1 Computers in Culemborg. Echt een aanrader.

's Avonds werk ik aan een nieuwe opdracht voor mijn webshop. Een naambord waar ik de komende weken aan mag werken. De eerste stappen zijn gezet; plankje op maat gezaagd en in de grondverf gezet.


Donderdag
Vandaag weer aan de arbeid en de jongens naar school. Oma past op en de oudste heeft zijn één na laatste weerbaarheidstraining. Op mijn werk ga ik aan de slag met de plattegrond voor een project wat er misschien aan zit te komen binnen de familie. Hier kan ik echt mijn ei in kwijt.


Ook krijgen wij vandaag de bevestiging van de nieuwe zwemlessen van de jongste. De komende tijd zijn we iedere dinsdag en donderdag onder de pannen. Gelukkig springt oma Tineke bij voor de zwemles op donderdag. 's Avonds als Martijn sporten is kruip ik lekker op de bank met Snoes en mijn gemaakte Macbook. Zo blij!


Vrijdag
Vandaag is Martijn thuis en ik aan de arbeid. 's Middag rond een uur of twee vertrekt Martijn naar België om daar een nachtje te vissen. De jongste speelt bij een vriendje en de oudste en oma halen hem daar op om nog even een uurtje bij ons thuis te zitten tot ik weer thuis ben.

Als de jongens en oma thuis komen ligt er post van de Sint. De jongens konden niet wachten tot Martijn thuis was en aan de envelop is goed te zien dat ze hem letterlijk hebben opengescheurd. Een goede keuze van de Sint en ze vermaken zich prima met het cadeau.


Als de jongens op bed liggen heb ik lekker de tijd voor mezelf. Met 'The Voice' en wat leuke vlogs kruip ik op de bank. Met een beker ijs, die we ooit wonnen bij de Postcodeloterij, eet ik mijn weg getrainde vet er weer aan.


Zaterdag
We starten de dag lekker relax en komen past laat op gang met zijn drieën. Aan het eind van de ochtend gaan de jongens en ik nog even op pad voor de Pokémon. Er is weer een soort van evenement waardoor de jongens wat sneller door hun levels kunnen gaan. Martijn blijft nog een paar uurtjes vissen.


Halverwege de middag nog even naar de stad, maar wat is het koud met die ijzige wind. Daarna snel naar ons warme huisje. Inmiddels is Martijn ook weer thuis uit België en eigenlijk zijn we vandaag druk met van alles en niks.

 s'Avonds lekker een makkelijke maaltijd om daarna lekker 'Het Sinterklaasjournaal' en 'Eigen Huis en Tuin' te kijken. We hebben het allemaal nog een beetje koud van onze bezigheden buiten, dus we kruipen lekker onder een dekentje.


Zondag
Vandaag weer lekker niks op de planning maar wel een hoop te doen. Rond 10 uur raap ik mezelf bij elkaar om te gaan hardlopen. Het valt me niks tegen en ook al komt de laatste kilometer letterlijk uit mijn tenen, ik loop 10 kilometer!



Als ik thuis kom heeft Martijn de woonkamer op zijn kop staan en de jongens en ik gaan nog één keertje op pad voor de Pokémon. Vandaag en morgen is er een speciale Pokemon in Nederland die normaal alleen in Azië zit. Die laten we niet lopen. We zouden even snel heen en weer lopen, maar uiteindelijk komen we een uur later verregend weer thuis.

De jongste en ik doen nog even wat boodschappen en de achterbuurjongens komen nog even gezellig spelen. Veel te lang geleden en ik ben blij ze weer te zien met zijn viertjes.


Eind van de middag gaat Martijn nog even hardlopen. Als hij terugkomt is het etenstijd en bakt hij samen met de jongens een stapel pannenkoeken. Om daarna de week af te sluiten met het vaste badritueel en mijn favoriete series.


En zo is er weer een week voorbij, die begon met een bijzondere en nog al drukke maandag en verder kabbelde de week een beetje voort. Bedankt weer voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: