Doelen en Duurzaam Oktober 2017

by - november 05, 2017

Welkom bij weer een nieuwe 'Doelen en Duurzaam' voor de maand oktober. Het was mijn no spend-maand die finaal mislukte door grote beslissingen te nemen op het verkeerde moment. Of misschien was de keuze van mijn no-spend-maand niet helemaal juist. Verder een prima maand met een fijne financiële meevaller.

Pexels.com

Hoe staat het met de 10 doelen:

  • Hardlopen; deze maand liep ik 36 km hard. Ik liep ook weer eens 10 kilometer aan één stuk.
  • Omzet webshop verhogen; laatste dag van oktober nog een leuke bestelling gekregen, die ik in november zal uitleveren.
  • Meer genieten van mijn gezin; de jongens hadden herfstvakantie en we combineerde een verplicht nummertje met een bezoekje aan het bos.
  • Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten; gaat redelijk goed. Al kunnen de jongens me soms wel tot het uiterste drijven.
  • De kinderen meer zelfvertrouwen geven; De jongste heeft bewezen dat de watervrije zwemles een beetje overbodig was, topper! De oudste gaat steeds meer zijn eigen gang, wat wordt hij groot.
  • Spaardoel; de helft gespaard van ons maandelijkse spaarbedrag. De andere helft haalde ik terug in verband met de aankoop van een nieuwe 'schone' bank. Zonde want we zijn zo dicht bij ons spaardoel. De rest van het bedrag voor de bank betaalde ik van mijn rekening, dus nog maar een no-spend-maand dan. Daarnaast hadden we nog een fijne meevaller deze maand. Mijn ouders zijn zo lief geweest om een klein bedrag te sparen via een polis voor ons. Deze polis werd deze maand uitgekeerd en ging regelrecht naar de spaarrekening. Bedankt pa en ma, you are the best! We tellen dit niet bij ons spaardoel op, want die moeten we op eigen kracht behalen. 
  • Gezond eten; niet helemaal naar wens. Soms gaat het dagen goed en soms helemaal niet.
  • Blog; onlangs schreef ik dit artikel over wat ik nou eigenlijk wil bereiken met mijn blog. Ik heb wel een paar ideeën hoe ik dit wil invullen, maar geen idee wat de lezers hier van gaan vinden. Dus best spannend!
  • Minimaliseren; gaat goed, weer heel veel opgeruimd en weggegooid. Ik wordt er blij van, ik hou bijna ruimte over in de woonkamer. Maar we zijn er nog lang niet.
  • Zwemband; het sporten gaat heel goed en ik voel me er goed bij. Alleen die zwemband, die heeft het prima naar zijn zin om mijn lijf *zucht*.
Wat betreft onze duurzame doelen;
  • De zonnepanelen; deze leverden deze maand 107 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 163 kWh. Zoals verwacht deze maand minder terug geleverd dan verbruikt. Het verbruik is ook nog eens omhoog gegaan omdat we minder opgewekte zonne-energie rechtstreeks kunnen gebruiken.
  • Verkoop tweedehands spullen; deze maand verdiende we € 15,=.
  • Waterverbruik; we verbruikte deze maand 7 M3, dat is ongeveer gelijk aan dezelfde periode vorig jaar. 
  • Verwarming; Waar ik wel heel trots op ben is dat we het deze maand nog zonder verwarming hebben kunnen doen. In november gaan we dat niet redden, maar nu was het nog goed te doen.
  • Euroclix; onderlaatst plaatste ik dit artikel waarin ik vertel hoe ik een extra zakcentje verdien via Euroclix. Nou ik kan jullie vertellen dat de teller binnen twee maanden alweer op 1342 clix staat, wat inhoudt dat de eerste 10 euro alweer verdiend is!
En de cijfers wat betreft mijn blog:
  • Pageviews; de maand oktober bracht ons 5246 pageviews en dat is weer een stuk meer dan de afgelopen drie mindere maanden. Volgens Google Analytics bezochten in oktober 670 unieke bezoekers mijn blog, dat zijn er 30 meer dan vorige maand. Blij met deze stijgende lijn!
  • Best gelezen blogpost; Weekoverzicht week 40; deze ging op de dag zelf al gelijk als en speer. Rond 11 uur had ik al het aantal views waar ik normaal pas s'avonds rond half 9 op zit. De reden hierachter kan ik niet echt achterhalen, maar ik zou het graag vaker zo zien.
  • Slechts gelezen blogpost; Halloween Vleermuis DIY; misschien omdat je meteen kunt zien waar het over gaat en als het je dus niet interesseert je ook niet doorklikt. Maar ook mijn één na laatste weekoverzicht werd stukken minder gelezen dan de andere. 
  • Youtube; deze maand verscheen het artikel met onze zomervakantie vlog. Eigenlijk een heel kort artikel met alleen de video er in. Toch merk ik dat veel mensen na het bekijken van het artikel de video niet aanklikken om te starten. Mocht je benieuwd zijn naar de video; check hier mijn youtube-kanaal.
Dit was het voor de maand oktober; op zich een rustige maand met weinig bijzonderheden, alhoewel je natuurlijk niet iedere maand een polis krijg uitbetaald. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: