Weekoverzicht week 42: Herfstvakantie, Logeren, Opruimen, Ring en Halloween!

by - oktober 25, 2017

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht; deze week hadden de jongens herfstvakantie, ze gingen uit logeren en een dagje met oma op pad. Verder ruimden we lekker op en vermaakten we ons prima zo rond om huis.


Maandag
Martijn heeft vandaag vrij en ik ga vroeg naar mijn werk. Voordat ik vertrek zitten de jongens al beneden in hun pyjama's. Snel een kus en vertrekken.

Martijn en de jongens werken hard vandaag. De hele bovenverdieping wordt gestofzuigd en ze pakken de tuin aan. De trampoline wordt opgeruimd en het grasveld wordt aangepakt. Dat is dan weer het voordeel van kunstgras, je klopt het zo even uit. Hoe grappig is deze foto.


Het eindresultaat mag er dan ook zeker zijn! Hier worden we allemaal blij van.


Aan het eind van de middag rijden Martijn en de jongens naar opa en oma. Vanuit mijn werk rij ik ook die kant op. We eten een hapje mee en de jongens blijven daar een nachtje logeren.

s' Avonds nog even sporten. Deze week zal het iets lastiger worden om mijn uurtjes te pakken in verband met de herfstvakantie van de jongens.

Dinsdag
Vandaag bijtijds naar het werk, ik ben kinderloos deze ochtend dus dat is handig. Om 7:15 krijg ik al een appje van oma dat ze goed geslapen hebben, lekker vroeg! Arme opa en oma.

Vandaag kom ik dit artikel tegen in de Telegraaf. Er worden weer meer leningen afgesloten omdat er 'vertrouwen' is in de economie. Gek genoeg staat er direct onder dit artikel een artikel met tips om de eindjes aan elkaar kan knopen. Omdat armoede een groeiend probleem is in Nederland.


Misschien kunnen we hier met zijn allen een lering uit trekken. De jongens hebben een fijne dag bij opa en oma. Aan het eind van de dag sluiten Martijn en ik uit het werk aan om wederom een hapje mee te eten. Daarna weer lekker als compleet gezinnetje naar huis.

Als we thuis komen is er een pakket bezorgd. De oudste was in een korte tijd weer flink de lucht in geschoten, dus ik bestelde bij de wehkamp.nl twee mooie spijkerbroeken. Ook bestelde ik een nieuwe winterjas voor hem, helaas bleek dit meer een tussenjas te zijn, maar voor deze periode helemaal prima.


Woensdag
Vandaag lekker vrij samen met de jongens. We hebben om tien uur een afspraak bij de fysio en voor die tijd doen de jongens lekker lui. Ik loop een klein rondje hard dichtbij huis, de jongens blijven even alleen. Ik doe dit voor het eerst en ondanks dat het allemaal prima ging thuis, zat ik er zelf niet zo lekker in.

Rond half twee vertrekt de oudste naar een kinderfeestje van de achterbuurjongen. Tijdens het kinderfeestje gaan ze naar de theatervoorstelling "De kunst van Griezelen". Waar hij een echte meet and greet heeft met Paul van Loon.


De jongste en ik gaan nog even naar de ruilmiddag van de Albert Heijn voor de plaatjes van Freek Vonk. Daarna gaan we naar een verjaardag bij vrienden, waar Martijn en de oudste op een later tijdstip ook aanschuiven. We eten lekker mee en het is een gezellige middag en avond.


Donderdag
Vandaag de jongens een dagje op pad met Oma Tineke en ik aan het werk. Onderweg naar mijn werk stop ik even om een foto te maken van de prachtige ochtendgloren.


Vandaag is het precies één jaar geleden dat ik mijn eerste weekoverzicht plaatste. Ik ben best trots dat ik dit tot nu toe iedere week heb vol gehouden. Dankbaar voor het feit dat er mensen zijn die onze belevenissen iedere week volgen.

Het is een gezellige dag met oma Tineke bij Monkeytown en de jongens vermaken zich prima. Ik word op de hoogte gehouden met leuke foto's en filmpjes.


Uit het werk gelijk door naar zwemles. Daarna snel eten en Martijn door naar het sporten. De rest van de avond lekker niks meer.

Vrijdag
De jongens en ik hebben lekker weekend en we gaan er een heerlijke dag van maken. Ergens bekruipt me een soort schuldgevoel dat ik de jongens nog een dagje mee uit moet nemen in verband met de herfstvakantie. Maar thuis is het toch ook wel heel erg fijn. In de loop van de dag blijkt ook wel dat de jongens zich prima vermaken.

Ik log nog even een uurtje in voor mijn werk en daarna pak ik de eettafel aan. Het is algemeen bekend dat bij ons de eettafel nog al wordt gebruikt als 'rommelkast'. Bij een extra eter of extra bezoek moet er eerst een halve bibliotheek van de stoel worden afgeplukt. Bij het avondeten moet de oudste standaard mijn laptop van zijn stoel pakken. Tijd voor verandering!

Tijdens het uitmesten van de speelgoedkast een week of wat geleden reserveerde ik een plankje voor mezelf. Dit houdt in dat alle belangrijke paperassen daar kunnen liggen en ook voor mijn laptop en camera is er een plekje. Heel fijn en wat een rust aan tafel!


De jongens spelen een paar uurtjes in de speeltuin en s'middags kijken de jongens een film. Ik werk nog even aan mijn blog. Daarna lekker eten en een relaxte avond. s'Avonds ga ik nog even op pad voor de Pokémon. Om 21:00 start een nieuw Halloween-event met vijf nieuwe Pokemon. Na een half uurtje fietsen keer ik huiswaarts met alle vijf in de pocket.



Zaterdag
s'Ochtends ga ik even een uurtje sporten en de rond de middag vertrekt Martijn met een vriend naar België. Hij gaat daar vissen bij de jongen die ze hebben leren kennen in Frankrijk.

Ik maak lunch voor vier kleine druktemakers en het is een gezellige boel. Na de lunch vertrek ik met twee van de vier druktemakers naar de stad. Ik mag mijn ring ophalen en de jongens gaan op jacht naar nieuwe Pokémon.


Mijn ring is een geslaagde actie, helaas heb ik geen voor-foto. Deze ring kreeg ik aan het begin van onze relatie van Martijn. Nu ik sinds onze trouwdag mijn trouwring draag, ben ik deze ring ook weer gaan dragen. Alleen was de ring niet meer zo mooi en er miste een klein steentje aan de zijkant. Ik bracht de ring bij de juwelier, die hem liet opknappen bij de goudsmid. De ring is weer als nieuw en glimt als nooit te voren.

De Pokémonjacht van de jongens is ook zeer geslaagd. De nieuwe Pokémon worden stuk voor stuk gevangen. De dubbele candy zorgt er voor dat er ook veel nieuwe 'oude' Pokémon in hun pokedex worden geregistreerd.


s'Avonds eten de jongens lekker poffertjes en ik probeer een gezond recept uit van de achterbuurvrouw. Overigens zeer geslaagd en ook nog eens goed voor de lijn.

Zondag
Een relaxte zondagochtend en we zitten lang in de pyjama's. Omdat de achterbuurjongen voor de deur staat besluiten we ons maar aan te gaan kleden. We fietsen nog een rondje om te kijken waar de jongste zich dinsdag mag melden voor de activiteiten van de Brede School.

Rond de middag is Martijn weer terug uit België. Nu kan ik mooi nog even hardlopen. Het is raar weer en ik hoopte dat het droog zou blijven. Helaas was dat niet het geval, dat leverde wel een mooi uitzicht op.


Uit eindelijk loop ik een rondje van 7 kilometer. Helemaal prima en lekker gelopen. De rest van de dag doen we lekker niks meer. De jongste blijkt een echte lettermonster te zijn en gaat uit zich zelf aan de slag met de letterdoos die hij vond in de kast. Zo trots op deze bijdehante kleuter.


s'Avonds lekker badderen en bereiden we ons voor op een nieuwe schoolweek. Ik kijk mijn favoriete series zoals iedere zondag; 'VT-Wonen', 'Meisje van Plezier' en vandaag start er weer een nieuw seizoen 'Ik Vertrek'.

Het was een fijne week zonder al te veel gekke dingen. Misschien een beetje een saaie herfstvakantie, maar voor ons helemaal prima. Bedankt voor het lezen en tot volgende week.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: