Doelen en Duurzaam Mei 2017

by - juni 04, 2017

Vandaag is het weer tijd voor een nieuw Doelen en Duurzaam-overzicht voor de maand mei. Het was een fijne, rustige maand, zonder al te veel gekke dingen, ik hoop dat we in deze flow kunnen blijven. Ook spaarden we het dubbele van wat we normaal per maand sparen en draaide de zonnepanelen natuurlijk volop!


Hoe staat het met de 10 doelen:
  • Hardlopen; deze maand liep ik 45 km hard, nog steeds een stijgende lijn. Én ik liep mooi weer eens een keertje 10 kilometer aan 1 stuk. Mijn pogingen om 5 kilometer in 30 minuten te lopen, mislukten flink en staan op een laag pitje.
  • Omzet webshop verhogen; deze maand maakte ik een mooi naambord op bestelling. 
  • Meer genieten van mijn gezin; gaat goed en we staan er wat relaxter in, vooral de zon en het vele buiten zijn heeft daar een positieve bijdrage aan. Voor mijn gevoel deden we heel veel leuke dingen, maar waarschijnlijk komt dat door ons Hemelvaartweekend wat nog vers in het geheugen zit.
  • Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten; gaat beter, ik denk dat het in de wereld brengen van mijn verhaal over mijn zorgen als moeder hier zeker een stukje aan heeft bijgedragen. Wel keek ik de documentaire Op jacht naar de match, dit gaat over de Utrechtse serieverkrachter, deze barbaar is een oud-collega van mij. Ik kan het nog steeds niet te bevatten dat die man verantwoordelijk is voor deze gruwelijke daden, echt ongelofelijk.
  • De kinderen meer zelfvertrouwen geven; het oefenen met school dingen schiet er een beetje bij in met het mooie weer. We zijn wel druk met tafeltoetsen die de oudste niet haalt door de tijdsdruk. Verder veel buiten spelen dat doet ze goed.
  • Spaardoel; naast ons vaste spaarbedrag spaarden we ook deze maand weer € 500,= extra! De belastingteruggave ging rechtstreeks naar de spaarrekening, we hebben maandelijkse teruggave, maar gelukkig viel er nog wat extra's uit te halen. Daarnaast moet ik wel eerlijk zeggen dat het geld er met bakken uit gaat, van mijn vakantiegeld betaalde we de zomervakantie wat elkaar niet helemaal dekte, dus zuinig aan de rest van de maand. Volgende maand krijgen we Martijn's vakantie geld en dat hopen we rechtstreeks te parkeren op de spaarrekening.
  • Gezond eten; Mwah.....wat zal ik zeggen.....die knop gaat 3x per week om en 3x per week net zo hard weer terug.
  • Blog; gaat lekker en probeer een buffer op te bouwen van artikelen. Verder heb ik besloten om tijdens de 6 weken zomervakantie van de kinderen even te stoppen met de weekoverzichten. Wel zo handig en zo veilig ;) Er zullen wel iedere woensdag een linkje plaatsen op mijn facebook-pagina naar leuke artikelen. Dus wil je niks missen, like ons dan!
  • Minimaliseren; Wel weer wat stappen gezet, via verkoop en gratis af te halen gingen er 13 dingen de deur uit en ook de schuur kreeg een flinke opruimbeurt. We moeten hier namelijk plek gaan maken voor Martijn zijn visspullen die op dit moment nog bij Martijn zijn ouders staan.
  • Zwemband; wel wat extra gesport thuis naast het hardlopen, maar of het helpt!?

Wat betreft onze duurzame doelen;
  • De zonnepanelen; deze leverden deze maand 258 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 119 kWh. We gaan echt goed, ik probeer ook zoveel mogelijk alle apparaten op de zonne-energie te laten draaien.
  • Verkoop tweedehands spullen; deze maand verdienden we € 77,= , zeker een mooi bedrag!
  • Waterverbruik; we verbruikte deze maand 7 M3, dat is minder dan vorig jaar, terwijl we toch nog een zwembad hebben gevuld!
  • Inzicht; ik vond een website die de meter uitleest en betere grafieken geeft dan de app die ik in eerste instantie had. Check de foto hiernaast en zie op welk uur die dag de droger stond te draaien ;)

En de cijfers wat betreft mijn blog:
  • Pageviews; de maand mei bracht ons 5958 pageviews, ik ben blij dat hier weer een stijgende lijn in zit, dank je wel mensen voor het lezen van mijn blog.
  • Best gelezen blogpost;  Dankbaarheid, verdriet en geniet !?, lang getwijfeld of ik dit stuk wel moest plaatsen, ook Martijn vond het wel een dingetje. Maar het pakte positief uit, veel positieve en lieve reactie's. Bedankt daarvoor.
  • Slechts gelezen blogpost;  Weekoverzicht week 18; Dierentuin, Logeren, Zwemmen en papa weer thuis! , gewoon een standaard weekoverzichtje. 
Dit was het weer voor de maand mei, een hele fijne en rustige maand, waarin we weer een stukje meer bij ons zelf kwamen. Bedankt voor het lezen en tot de volgende maand. Dan is er precies een half jaar voor bij, dus een mooi moment om alvast een balans op te maken.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: