Weekoverzicht week 9; voorjaarsvakantie, bibliotheek, ziekenboeg, prijs en feestjes!

by - maart 08, 2017

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht, deze week was het voorjaarsvakantie, maar we hielden het lekker rustig!

Maandag
Vandaag lekker thuis met de jongens, we starten rustig op en doen lekker lui deze ochtend. Tenminste de jongens dan, ik pak even flink de boven verdieping aan en zeem alle ramen, dit kan letterlijk wel een jaar geleden zijn dat ik boven alle ramen heb gezeemd. *SCHAAMSCHAAM*


Na de lunch brengen we een bezoekje aan de bibliotheek en zoeken we in de stad 2 kaarten uit voor 2 vriendjes waar het qua gezondheid niet helemaal lekker mee gaat. En dat is nog zacht uitgedrukt.


Als we terugkomen van de bibliotheek schrijven we de kaarten en brengen we ze ook gelijk weg. Hopelijk gaat het allemaal goed komen met deze toppers!

Dinsdag
Vandaag een dagje naar oma Bep en opa Rob, ze spelen lekker, doen puzzeltjes en spelletjes. s'Avonds eten we met zijn allen een hapje mee en daarna lekker naar huis. Fijn dat het nog zo licht is na het eten, we genieten er van!


Woensdag
Vandaag weer lekker thuis met de jongens, we doen weer lekker lui in de ochtend. De jongens spelen heerlijk samen en ik doe nog het een ander in  huis. Na de lunch bezoeken we met de fiets een klein natuurgebied bij ons in de stad, ik was er nog nooit geweest met de jongens, maar ondanks dat het erg modderig was vonden de jongens het helemaal geweldig.


Als we naar onze volgende bestemming fietsen komen we langs de kinderboerderij, daar willen de jongens ook nog even spelen. Na daar nog een uurtje gespeeld te hebben fietsen we door naar onze eindbestemming het tuincentrum. Ik koop het plantje waar ik al lang naar op zoek was, (vraag eerst altijd de halve familie af of ze nog een stekje hebben) en we drinken er nog gezellig wat met wat lekkers erbij, wat een feest!


s'Avonds lekker lang badderen en luieren van de lange fietstocht.

Donderdag
Vandaag gaan de jongens naar oma Tineke en opa Hein. Eerst worden ze allebei even geknipt door opa en daarna vertrekken ze met oma, ome Hans en vriendje Mats naar Monkeytown. Helemaal leuk en de jongens vinden het geweldig.


's Middags klaagt de oudste over buikpijn en ze doen het verder rustig aan. Na het eten gaan ze nog even met zijn drieën nog even naar de speeltuin, zo fijn dat het weer langer licht is.

Vrijdag
Ik ga werken en Martijn is lekker thuis bij de jongens, de oudste toch niet helemaal fit, dus ze doen lekker wat spelletjes.


Later op de dag gaat het beter en wil hij toch graag naar het geplande kinderfeestje. Ze blijven thuis met het feestje, dus in overleg gaat hij er toch lekker heen. De oudste geniet met volle teugen van alles, maar een uurtje voor het einde van het feestje stort hij in en haal ik hem als nog op, maar goed ook want als we thuis zijn moet hij overgeven. Daarna lekker douchen en naar bed, binnen vijf minuten is hij vertrokken.

Als ik s'avonds de post open maak, zie ik dat ik mijn prijs binnen heb. Jaja! Afgelopen maandag werd ik getagd dat ik op de site van in10jaarfinancieelonafhankelijk dat ik een waardebon van bol.com had gewonnen, super leuk en ook super bedankt!


Zaterdag
Na een hele lange nacht slapen is de oudste weer helemaal de oude, gelukkig maar. Want vanmiddag staat er weer een feestje op het programma. 's Ochtends rommelen we wat in huis, loopt Martijn nog zes kilometer hard en de jongens helpen mij met het snijden van de uitnodigingen en brengen met Martijn er ook alvast een paar weg.


's Middags naar een gezellige verjaardag bij vrienden, Martijn houdt het na een half uurtje voor gezien. Waar de oudste gisteren last van heeft blijkt hij nu te hebben. De jongens en ik blijven en de jongens vermaken zich prima met alle andere kinderen en mama kletst lekker bij.

's Avonds rijden we met vrienden mee naar huis en liggen we er allemaal vroeg in. De oudste speelt nog even met zijn ballon die hij gisteren op het kinderfeestje had gehad. En hele bijzondere!


Zondag
Een rustig dagje op het programma, gelukkig maar, Martijn is nog steeds ziek. Het overgeven is over, maar hij kruipt met migraine en rugpijn weer terug zijn bed in. Ik loop nog 3 kilometer hard, thanks voor de achterbuurtjes die een oogje in het zeil houden op onze de kinderen die lekker buiten spelen. De jongens en ik nemen nog even een kijkje in het verbouwde huis van ome Hans en zijn vriendin.

s'Middags weer lekker buitenspelen met vriendjes en ik werk een beetje aan mijn blog, aan het eind van de middag komt Martijn weer een beetje tot leven, maar helaas blijft de hoofdpijn. De jongens komen ook naar binnen want het weer wordt er niet beter op. Ze gaan aan de knutsel met wat verf en WC-rollen waar ze in hun fantasie een Mario-spel mee kunnen namaken.


s'Avonds lekker badderen en relaxen. Martijn ligt er weer vroeg in i.v.m. zijn hoofdpijn. Ik kijk mijn favoriete programma "VT-wonen" en kruip om half 10 ook in bed om daar lekker "Floortje naar het einde van de wereld" te kijken.

Morgen is het weer een nieuwe schoolweek, de jongens vinden het jammer, maar het is niet anders. Het was een fijne rustige week, waar we al met al toch weer een hoop gedaan hebben.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: