10 Doelen voor 2017

by - januari 01, 2017

Ten eerste iedereen een heel gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar 2017 toegewenst!


Vandaag is het 1 januari; tijd voor mij om de balans op te maken en doelen bij te stellen. Dit jaar doe ik het anders dan andere jaren, de afgelopen jaren maakte ik geen lijstjes met doelen en voornemens, ik was blij met de dingen die er waren en natuurlijk waren er altijd wensen, maar geen concrete doelen. Hier en hier kun je lezen hoe ik het toen verwoordde.

Ik heb voor mezelf en een beetje voor ons gezin de onderstaande 10 doelen gesteld; de doelen die ik heb op gesteld zijn leuk, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ons gezin in goede gezondheid en in een vredige omgeving mag zijn, de rest is bijzaak, maar ik vind het wel belangrijk om jezelf een beetje uit te dagen in het leven als je hier de kans voor hebt.


♦ Hardlopen
Afgelopen jaar liep ik in totaal 432,4 met hier en daar een evenementje. Ook al liep het aan het eind van 2016 niet helemaal lekker met mijn enkel, ik hoop in 2017 toch echt een keer die 10 kilometer aan één stuk te kunnen lopen en ik wil volgend jaar in totaal 500 kilometer lopen.


♦ Omzet webshop verhogen
Sinds 1 april 2016 sta ik officieel ingeschreven bij de KVK met Taxx Lifestyle, ik krijg best wat verzoeken uit de familie en vriendenkring, maar ik wil meer uit mijn webshop halen en mijn doel is dan ook om meer omzet te halen in 2017 dan de laatste 8 maanden van 2016. Klinkt misschien simpel met 4 extra maanden, maar met een gezin en part-time baan erbij heb ik niet altijd de tijd en de energie om mijn ideeën op die manier uit te werken dan dat ik graag zou willen.


♥ Meer genieten van mijn gezin
Leuke dingen doen met mijn gezin, meer naar buiten trekken, meer spelletjes doen en zo kan ik nog wel even doorgaan.


♥ Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten
Ik weet van mezelf dat ik een ongeduldige moeder ben, verder moet ik dingen los gaan laten, mensen kunnen je kwetsen, zonder dat ze het zelf door hebben. Ik moet leren dingen los te laten en meer te genieten van mijn eigen geluk. Daar gaan we dus aanwerken met een beetje semi-professionele hulp, dus wie weet wordt ik ook die zelfverzekerde goodlooking mama ;)


♥ De kinderen meer zelfvertrouwen geven
De kinderen een sterk eigenbeeld geven, zodat ze zich zelfverzekerder voelen en ook meer zelfredzamer zullen zijn met een positieve blik op de wereld en het leven.


♦ Spaardoel
Ik heb een bedrag vastgesteld dat ik eind 2017 op onze spaarrekening wil hebben. Mits er geen onverwacht uitgave komen en we het inkomen mogen behouden wat we nu hebben. Het doel is vrij strak en we hebben ook nog 2 kleine wensen voor in huis, maar goed een doel is er en al komen we maar in de buurt, dan hebben we het toch goed gedaan.


♥ Gezond eten
En dit is niet alleen om op gezond gewicht te blijven maar ook om meer energie te hebben. Ik heb altijd van die flows, dan gaat het weken goed en voel ik me ook goed en dan heb ik weer periodes dat ik alles eet wat los en vast zit.


♦ Blog
Mijn blog loskoppelen van mijn persoonlijke account en samen met Taxx Lifestyle uit te bouwen tot een opzichzelfstaand format. Hoe en wat is nog de vraag, maar er wordt aangewerkt.


♦ Minimaliseren
Dit blijven we doen en staat ieder jaar op mijn lijst, een leeg huis is een leeg hoofd zeggen ze wel eens, het blijft bij ons een doorgaand project, maar dit jaar wil ik er nog meer naar streven.


♦ Zwemband!
En last but not least, deze staat al 4 jaar op mijn lijst, mijn zwemband wegtrainen die erg hardnekkig is sinds mijn zwangerschappen.


Zoals jullie kunnen zien zijn er paar doelen meetbaar ♦ en een paar niet ♥, ik heb geleerd dat doelen meetbaar moeten zijn, anders is het lastig om ze te behalen. De niet meetbare doelen zijn het belangrijkste en ook vaak en gevoelskwestie. We gaan er een mooi jaar van maken.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: