Weekoverzicht Week 51; Kerstvieringen, heel veel slingers en weer een prijsje.

by - december 28, 2016

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht van ons;


Maandag
Vandaag is mijn vrije dag, we brengen de jongste naar school en de oudste en ik fietsen door naar onze afspraak. Na de afspraak breng ik hem weer naar school en trek ik nog even snel mijn hardloopkleding aan. Helaas na bijna 4,5 kilometer zegt mijn batterij van mijn telefoon dat het genoeg is geweest. Erg jammer, want ik ging best goed. Gelukkig kon ik mijn prestatie nog wel redden voor mijn Runkeeper app.

Op verzoek van een klant maakte ik speciale slingers, zij besluit haar bestelling uit te breiden, dus ik ga nog even door met slingers maken.


Om drie uur haal ik de jongens weer uit school en de dag verloopt verder rustig.


Dinsdag
Vandaag heb ik een verlofdag, ik heb om tien uur een afspraak bij de schoolarts en de rest van de dag ben ik nog druk met de megabestelling waar ik super dankbaar voor ben. Gelukkig kan de bestelling eind van de dag nog met de post mee.


Uit school gaat de jongste bij een vriendje spelen en de oudste neemt een vriendinnetje mee naar ons huis. Er wordt lekker gespeeld en gedanst.



Woensdag
Vanochtend de jongens weer lekker naar school en ik sprokkel kadootjes bij een voor verjaardagen, de kerstdagen en een kinderfeestje. Na school knutselt de oudste nog even snel een verjaardagskaart voor de achterbuurvrouw voor dat we naar de laatste gymles van het jaar gaan.


Na de gym gaan we lekker in bad. s' Avonds is het namelijk tijd voor de kerstviering van de jongste. Er is eerst een super schattig kerstspel met aansluitend kerstdiner. Hij was dit jaar een schaapje, zo schattig!


Na het kerstspel vertrek ik om me om te kleden voor de yoga, Martijn doet nog een kopje koffie op school tot de jongste klaar is met het kerstdiner. Na de yoga begin ik nog met maken van drie slingers, vandaag haal ik me allereerste bestelling binnen die officieel binnenkomt via mijn webshop *trots*.


Donderdag
Vandaag weer werken, even wennen na vijf dagen vrij te zijn geweest. De jongens een half dagje naar school en daarna naar oma. Opa knipt nog even bij beide een mooi kerstkapsel.

's Avonds is het de beurt aan de oudste voor de kerstviering. Eerst om 17:00 kerstdiner en dan om 18:30 een kerstviering in de kerk door groep 3 tot en met 8 met liedjes, verhalen en toneelstukjes. Het was heel erg leuk, de groep zong twee liedjes en deden en gedicht.



Vrijdag
De laatste dag naar school, voor de jongste is het speelgoed-dag en beide moeten een plastic tas meenemen voor alle werkjes van de afgelopen tijd. Ik moet werken en Martijn is lekker thuis. 's Middags heeft de jongste een kinderfeestje en de oudste keutelt lekker thuis, hij is niet helemaal fit en flink verkouden, maar goed dat het vakantie is.

Én ik win gewoon weer een prijs(je), een chocoladereep via de yogakrant. Dit krantje neem ik wel eens mee bij de yoga en als ik die in de pauze lees op mijn werk, stuur ik wel eens een mailtje om me te doen aan een verloting. En dit keer was het dus gewoon prijs, grappig toch, zo win je nooit wat en nu gewoon twee prijzen in één maand tijd.



Zaterdag
Lekker dagje thuis, laatste boodschapjes voor de kerstdagen worden gedaan en de oudste en ik gaan om 14:30 nog even naar "Kindje Wiegen" in de Katholieke kerk. Voor hem was het zelfs heel speciaal want het vriendinnetje dat naar Spanje is verhuisd was er ook. Zij en haar familie zijn over om de feestdagen met familie te vieren.


s' Avonds ga ik zoals iedere jaar met mijn moeder en tantes naar de nachtmis, om daarna lekker te genieten van een heerlijke broodmaaltijd.


Zondag Eerste Kerstdag
De ochtend beginnen met een heerlijk kerstonbijt, de rest van de ochtend lummelen de jongens wat en Martijn en ik pakken de kans nog even om sportief bezig te zijn. Ik loop eerst 6,5 kilometer, waarna Martijn maar liefst 16 kilometer loopt, echt niet normaal!

De jongens badderen nog lekker, we lunchen nog en om 15:00 vertrekken we naar opa en oma in Beusichem om daar lekker te gaan eten. Ook worden de jongens nog verwend met een pakje van de kerstman, die ze spontaan aan het bouwen brengt.



Ook hebben opa en oma altijd een kerstdorp staan, helemaal leuk voor de jongens natuurlijk!



Moe maar voldaan komen we s'avonds weer thuis om lekker naar bedje te gaan

Dit was onze drukke week in aanloop naar de vakantie, bedankt voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: