De Vallende Bladerenloop 2016

by - november 13, 2016

Afgelopen zondag was het dan zover, degene die mij volgen op snapchat weten dat ik er al een aantal weken voor aan het trainen was. De Vallende Bladerenloop 2016 van atletiekvereniging Statina.

Vorig jaar liep ik ook mee, hier een verslagje daar van.  Dat was mijn eerste hardloopevenement en ik liep toen de 3 kilometer. Op dat moment liep ik eigenlijk nog steeds het Evy-interval-programma en na dat ik vorig jaar dit evenement had voltooid, besloot ik om te stoppen met Evy en en langzaam te gaan uitbouwen van 3 kilometer naar 5 kilometer.  En dat lukte! Het afgelopen jaar liep ik gemiddeld 2 keer in de week een afstand variërend tussen de 5 en de 7 kilometer met soms een uitschieter van 8 kilometer. Blij en trots ben ik met dit resultaat, ook liep ik nog 2 keer een 5 kilometer evenement!

Dus dit jaar stond weer dit herfstevenement op het programma en wilde graag mee doen, maar dan natuurlijk wel de 6 kilometer. Natuurlijk trainde ik deze 6 kilometer 2 keer per week bij ons in de omgeving, maar ben ook speciaal 2 keer naar het recreatieterrein gereden om daadwerkelijk het parcours te lopen. Ja hoe onzeker kun je zijn, ik weet het; lopen is lopen zou je zeggen. Maar al gauw merkte ik tijdens de 2 generale repetitie's dat 4 keer hetzelfde rondje lopen niet helemaal mijn ding was. De eerste keer was vreselijk en de tweede keer ging het wel beter, maar nog niet helemaal top.

Waar ik wel blij van werd is dat ik de laatste woensdag voor dit evenement een persoonlijk record liep in mijn eigen omgeving en wel 6 kilometer in 38 minuten. Daar werd ik zeer door gemotiveerd en was klaar voor de aankomende zondag.


Zondag 6 november was het dan zover, s'ochtends scheen heerlijk het zonnetje, maar hoe dichter bij de starttijd kwam hoe harder het begon te regenen. Dat was even een tegenvallertje, maar nog steeds had ik er vertrouwen in en zag er totaal niet tegen op.


De start was een beetje rommelig, normaal start ik meestal achter aan om de snelle willie's niet in de weg te lopen, maar ik kwam er al snel achter dat er dit keer veel slome willie's voor me stonden, dus haalde er bij de start al flink wat in. Op een gegeven moment liep ik nog wat te sukkelen tussen wat mensen in die redelijk op het zelfde tempo liepen als ik. Op dat moment merkte ik al dat ik een redelijk goed tempo te pakken had. Na 2 rondes kon ik me los maken van de groepjes en vond ik mijn eigen tempo en met resultaat!


Uiteindelijk liep ik gewoon weer een persoonlijk record, het parcours was net geen 6 km en mijn tijd officiële tijd 35.45. Waarmee ik eindigde op een 20ste plek van de 33 deelnemers, een goede middenmoot en ik ben er hartstikke blij mee. Ondanks het weer en de modder, ben ik een mooie ervaring rijker. Op naar de volgende....

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: