Weekoverzicht week 42: Herfstvakantie

by - oktober 26, 2016

Welkom bij ons tweede weekoverzicht, ik hoop dat jullie het overzicht van vorige week met plezier hebben gelezen en ik vind het leuk dat je er nu weer bent. Dit was onze week, de jongens hadden herfstvakantie, dus de week was iets anders dan normaal.

Maandag

Vandaag ben ik vrij, ik heb verlof, het liefst wil ik in de vakantie maar 2 dagen werken, zodat de jongens 1 dagje naar de ene opa en oma gaan en een dagje naar de andere opa en oma. Deze week heb ik 1 dag verlof genomen, wat inhoudt dat ik maandag, woensdag en vrijdag lekker thuis ben.

Vandaag mag ik weer beginnen met het eten van vast voedsel na mijn 3-daagse sapkuur, Ik start de dag met appel met kaneel en een sinaasappel.


Verder zijn we lekker thuis vandaag, de jongens spelen lekker binnen en buiten met vriendjes, de oudste en ik hebben om 16:00 nog een afspraak buiten de deur.



Dinsdag
Ik moet werken en de jongens zijn bij opa en oma. De jongste is niet helemaal fit, maar knapt gelukkig in de loop de dag wel op. Oma en oudste gaan 's middags nog appels en peren plukken in de boomgaard. De jongste blijft lekker bij opa knuffelen. s' Avond eten we ook lekker bij opa en oma, namelijk heerlijke boerenkool. Papa had een bijeenkomst op zijn werk, dus was pas laat thuis. 

En hier kwam ik er dus achter dat ik nog even moet wennen aan mijn weekoverzichten, nam me al dagen voor om oma's boerenkool op de foto te zetten, maar helaas vergat ik dat.

Woensdag
Zoals je hier hebt kunnen lezen, maakte we er een creatieve dag van vandaag, we bakte cupcakes en knutselden vleermuizen.


Verder speelde we nog lekker buiten en hadden we een drukke avondspits. Papa was later dan normaal; ik stond buiten te wachten in mijn hardloopkleding, zodra hij het plein opreed starte ik mijn 5 kilometer. Martijn at met de jongens en zodra ik terug was van het hardlopen, ging Martijn naar zijn afspraak. Ik at mijn maaltijd ging douchen en toen Martijn weer terug was, ging ik bij een collega haar nieuwe huisje kijken.  Zo gaat dat soms :)

Donderdag
Vandaag moet ik werken en de jongens gaan naar opa Hein en Tineke. De jongens hebben geluk en gaan met oma Tineke naar Monkey Town.


s' Middag gaan ze naar ons huis om nog even te gamen en te spelen. Vandaag is het boodschappen annex frietdag. Normaal gaat Martijn sporten, maar vanavond gaat hij voetbal kijken bij vrienden.


Vrijdag
Vandaag brengen de jongens en ik een bezoekje aan het spoorwegmuseum in Utrecht. We gaan met de trein, om onze reis te vervolgen met het hop-hop-treintje over de weg. Alleen dat was al een geweldige ervaring. Verder bekeken we de mooie oude treinen, speelde lekker buiten en speelden met de Chuggington-banen. Eigenlijk te veel om op te noemen, dus misschien schrijf ik er nog wel een aparte blog over.

Na het museum gingen we nog even het centrum van Utrecht in, de jongen zochten allebei en leuke pyjama uit en we vulden hun truien-collectie aan. We aten bij de bekende gele M. en pakte weer de trein naar huis. we zagen papa nog heel even want die vertrok voor een nachtje vissen en verder relaxte we lekker op de bank.

Zaterdag
Bij de Aldi scoor ik een superleuke sport hoody voor het hardlopen. Ik heb niet zo heel veel sportkleding, maar zo heel af en toe koop ik een mooi item bij de Aldi of het Kruidvat. Ik ben nu overigens aardig compleet ;)

s'Middags hebben we een verjaardag waar de jongens lekker speelden met vriendjes en vriendinnetjes, ook aten we daar en we kwamen pas rond bedtijd thuis.

Zondag
Zondagochtend vertrek ik vroeg om te gaan hardlopen, ik rijd met de auto naar een recreatiegebied waar ik een soort generale repetitie houd me voor mezelf. Ik wil graag me doen met een evenement dat daar gehouden wordt. Het kost me echt moeite vandaag en ik baal als een stekker, ik haal het wel, maar niet van harte. Tegenvallertje dus...ik maak een plan om nog genoeg te oefenen.


En s'middags is het weer feest voor de jongens, de mannen kwamen voetbal kijken, na de wedstrijd komt de rest van de aanhang en kids en konden de jongens weer fijn spelen. We aten met zijn allen frietjes en na de koffie toen iedereen was vertrokken was het alweer bed tijd. En hoe, want morgen begint het normale leven weer. Helaas is de herfstvakantie voorbij.

Tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: