Waterrat

by - oktober 09, 2016

Afgelopen woensdag haalde onze oudste kanjer zijn B-diploma, degene die ons volgen op de sociale media waren hiervan al op de hoogte ;) Wat een top prestatie voor onze hardwerkende zoon.

Toen we begonnen met zwemles hadden we er al rekening meegehouden dat hij er wat langer dan gemiddeld over zou doen i.v.m. zijn zwakke motoriek. We brengen al vijf jaar lang iedere twee weken trouw een bezoekje aan de fysiotherapeut en ook zit hij nog op de gym voor wat extra stimulans.

De eerste badjes verliepen goed, bij het middelste badje zagen we dat hij toch wel kracht miste en daar heeft hij ook redelijk lang over gedaan, het 4 en 5de badje liepen redelijk gemiddeld, ondanks dat "het onderwater door het gat zwemmen" toch wel een dingetje bleef.  Toen er na bijna 2 jaar de goedkeuring kwam om af te zwemmen voor zijn A-diploma, waren zowel hij als wij als ouders super blij. We keken uit naar de dag dat hij zijn diploma mocht halen.


Gelijk na het behalen van zijn A-diploma, gingen we door voor B. Eerst wilde hij eigenlijk niet, hij was er ook wel een beetje klaar mee. Maar toen hij de eerste les voor B had gehad, was hij weer helemaal om en ging hij met plezier naar zwemles. Ik had in mijn hoofd een ultimatum gesteld, een gemiddeld kind doet ongeveer 3 maanden over zijn B-diploma, voor hem had ik een half jaar uitgetrokken en dan zouden we beoordelen hoe of wat, dat zou er ook nog aan liggen hoe hij op dat moment er zelf in zou staan.

We waren dan ook verbluft dat hij 2 weken geleden te horen kreeg dat hij in aanmerking kwam voor het afzwemmen voor B, ik had zelf als moeder wel wat twijfels of het reëel was, want er vloeide nog wel eens wat tranen als het niet lukte. Een week later kreeg hij de bevestiging dat hij mocht afzwemmen, zijn geluk kon niet op. Er werden direct uitnodigingen gemaakt voor opa's, oma's, oom en beste vriend, zo lief! (Let ook even op het in detail getekende gat onder de golven met een pijl erdoor)


Afgelopen woensdag was het dan zover, de dagen ervoor had ik als moeder er al flink de zenuwen van, ik heb echt geen idee als hij ooit eindexamen moet doen, vreselijk die gevoelens.  Ook aan hem merkte ik dat hij flink de zenuwen had, maar hij deed het!! Hij zwom in een keer door het gat, wat een kanjer en wat heeft hij hard gewerkt! In iets meer dan 3 maanden tijd heeft deze kanjer gewoon zijn B-diploma gehaald. En wat zijn we trots als ouders!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: