Chocolade Oreo Cupcakes en Halloween Vleermuizen

by - oktober 23, 2016

Afgelopen woensdag maakte we er een creatief vakantiedagje van. Ik had twee activiteiten op de planning staan, Chocolade Oreo Cupcakes bakken en het knutselen van deze geweldig schattige vleermuis.


Oreo Cupcakes 

In de ochtend maakten we de Chocolade Oreo Cupcakes. De oudste had hier een reclame-filmpje van gezien, je weet wel die op zaterdagavond net voor het half acht journaal, het lijkt op een kookprogrammaatje, maar het is gewoon een extra lange reclame van Dr. Oetker. Dus deze vakantiedag gebruikte ik om zijn wens te vervullen, want hij had er al een paar keer om gevraagd.

Officieel waren het Salted Caramel Cookie Cupcakes maar toen ik in de winkel stond om alle ingrediënten te kopen bedacht ik al snel dat mijn jongens het na de eerste drie cupcakes in het vormpje doen toch wel zat zouden zijn, dus die Salted Caramel Cream heb ik mooi buiten wegen gelaten en koos ik voor de makkelijke weg, namelijk een spuitbus met slagroom.


Ik zette alle ingrediënten klaar en we konden beginnen. De oudste kan nu echt goed lezen, dus hij las het hele recept voor en om de beurt of samen voerden ze de handelingen uit. Je kunt nu echt merken dat het grote jongens worden, ik als moeder hoefde alleen wat tips en aanwijzingen te geven.



De cupcakes hoefden niet zo heel lang in de oven, dus er kon al snel gesmuld worden. s'Middags bij het drinken smulden ze er nog een keer van samen met hun vriendjes.



Kijk hier voor het recept: Salted Caramel Cookie Cupcakes

Vleermuizen knutselen

In de middag maakten we de vleermuis i.v.m. met Halloween. Ik liep hier pas geleden tegen aan op facebook en vond ze zo schatting dat ik deze graag een keer met de jongens wilde maken.

Het is eigenlijk heel simpel, je moet alleen even het knipblad downloaden en je vind er ook een instructie-video. In een andere blogartikel geef ik een wat uitgebreidere tekst en uitleg. Verder heb je alleen een WC-rol, papier en wat verf nodig. Ook de jongens vonden het leuk en deden echt hun best om er wat moois van te maken.


En het eindresultaat mocht er dan ook zeker zijn.


Ik hoop dat ik jullie heb geïnspireerd voor een volgende druilerige vakantiedag.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: