Favoriete Financiële Blogs

by - maart 18, 2018

Het werkt als een soort verslaving; een paar jaar geleden raakte ik geïnteresseerd in de wereld van consuminderen. Ik verdwaalde wekelijks in het grote aantal consuminderblogs.  Langzaam aan werd ik steeds meer getrokken naar de financiële blogs en dan vooral de persoonlijke financiële blogs. Hoe doen andere het en wat is verstandig op financieel gebied?  Vandaag deel ik een paar van mijn favorieten.


1. Een zoektocht naar een Simpel & Rijk Leven;  hier blogt Janine over haar zoektocht naar financiële vrijheid, waarbij sparen, investeren, besparen en aflossen op de hypotheek centraal staan. Het is een toegankelijk blog met leuke en interessante onderwerpen, vooral de rubrieken Money Monday en WoonWoensdag  zijn mijn favorieten waar in je mee kunt kijken in de financiën van anderen. Je vindt haar blog op www.simpelrijkleven.nl.


2. Porterenee.nl; het blog van Renée, journaliste, die per ongeluk geobsedeerd raakte door personal finance, oftewel door geld.  Die nu ze 33 is pas ziet dat geld vrijheid betekent. En die sindsdien spaart als een gek, belegt en aflost om one day financieel onafhankelijkheid te zijn. Ook zij heeft een rubriek Waar doet ze het van op haar blog, altijd leerzaam en inspirerend om mee te mogen kijken in iemand zijn portemonnee. Daarnaast deelt ze ook veel financiële tips. Je vindt haar blog op www.porterenee.nl.


3. Lekker Leven Met Minder; gaat het anders aanpakken: inmiddels is ze er wel achter dat plezier niet komt van veel spullen kopen en 'tv kijken' als hobby. Volg daarom haar zoektocht naar een leuker en lekkerder leven met minder! Ik volg haar al sinds mijn interesse werd gewekt in consuminderen, maar heeft nu hele goede artikelen over financiën. Je vindt haar blog op www.lekkerlevenmetminder.nl.
4. Mom4life; Deze mama blogt over slim besparen, extra geld verdienen, financiële tips en weetjes, hardlopen, moestuinieren, ontspullen en soms over kinderen. Eigenlijk vergelijk ik haar blog een beetje met mijn blog, alleen is ze net iets beter in haar financiële artikelen. Ik vind dit een heel fijn en toegankelijk blog! Je vindt haar blog op www.life4mama.blogspot.nl.



5. Hypotheekweg; 'Volg onze weg naar een hypotheekloos leven'. Wil je op een fijne en makkelijke manier geïnspireerd worden om je hypotheek af te lossen, dan moet je hier zeker even een kijkje nemen. De artikelen zijn erg fijn om te lezen en geen eindeloze moeilijke theorieën. Je vindt dit blog op www.hypotheekweg.blogspot.nl.


Eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan met het spammen van leuke financiële blogs en wekelijks ontdek ik weer nieuwe interessante blogs waar ik via via terecht komt. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Heb je zelf tips of wil je je eigen blog 'spammen' doe dat dan vooral hieronder in de comments of op mijn facebookpagina onder de link naar dit artikel!

You May Also Like

1 Comments

  1. Hallo,

    U bent op zoek naar een goed aanbod om uw bedrijf te verjongen of bent op zoek naar een lening om uw huis te bemachtigen. We kunnen u deze lening verstrekken voor al uw verzoeken, neem contact met mij op per e-mail:
    E-mail: Rolandgadner@outlook.de
    Bestandsnummer: +33784505888

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: