Week 6; Koins, Bitcoin, Scouting, Zon, Paprika en Carnaval!

by - februari 14, 2018

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht. Een week waarin we verder gingen in het ritme van vorige week.  Een rustige week met hier en daar wat afspraken. We genoten van de heerlijke winterzon en de jongens vierden twee dagen carnaval.


Maandag
Vandaag een nieuwe week en we beginnen met een school- en werkdag. Als ik naar de auto loop om naar mijn werk te gaan, hangt dit briefje aan onze gevel! Ik weet niet of dit positief of negatief is!? Achteraf gezien had de oudste dit van het weekend opgeplakt, toen ze één of ander spel speelden. Volgens hem was het positief.


Op het werk is het erg rustig en mijn maatje houdt het om elf uur voor gezien. Beetje saai, maar ik kan het prima alleen af. Van een andere collega krijg ik Koins van de Plus. De oudste had er al één op school gescoord, dus ik heb zo een vermoeden dat ze hier heel blij mee gaan zijn.

Uit mijn werk ga ik nog even sporten. Ik weet dat ik de vorige keer zwoer dat ik nooit meer op dit tijdstip zou gaan, maar Martijn wil vandaag ook graag sporten. Mijn goede daad wordt dan ook beloond, want het valt reuze mee met het testosterongehalte.


Na het eten verras ik de jongens met de Koins, ze zijn helemaal door het dolle heen. Eindelijk iets met hun superhelden van Mario Kart.


Dinsdag
Als de wekker gaat schrik ik wakker en kijk verbaasd om heen. Vannacht geen bezoek gehad van de jongste, geen klein jongetje die al een week lang rond drie uur tegen mij aan kruipt? Hopelijk hebben we deze tijdelijke fase overwonnen. Natuurlijk komt hij wel even naar ons bed om Snoes een dikke knuffel te geven.

Op het werk is het nog steeds rustig en mijn maatje neemt het er weer van. Maar niet voordat we nog even de koers van de bitcoin hebben gecheckt.  Sinds december, toen de bitcoin zijn hoogtepunt bereikte, zijn we in de ban. En niet zo zeer omdat we interesse hebben, maar meer omdat we niet zo houden van al die cryptocurrencies. Ik geloof best als je tien jaar geleden hierin hebt geïnvesteerd en je nu deze hype aan je voorbij laat gaan nog steeds gunstig zit. Maar ik hoop toch echt dat er niemand in december is ingestapt, want dat zou wel heel erg sneu zijn. Voor ons wel een reden om er even wekelijks over te kletsen.


De oudste heeft 's middags zijn eerste scoutingles. Hij mag via de brede school drie lessen scouting volgen en daar heeft hij ondanks de kou heel veel zin in. Als Martijn hem ophaalt ziet hij gewoon een foto hangen waar hij zelf opstaat. En ook nog eens hoe!? Maar wel heel grappig natuurlijk, om dit bij toeval tegen te komen.


De jongste en ik gaan nog even naar zwemles en s'avonds heb ik een vergadering op school met de ouderraad.

Woensdag
Jongens naar school en ik fiets door de ijzige kou naar de sportschool. Waar ik mijn rondje doe en nog een inspirerend gesprek heb met een bekend leeftijdsgenootje.


Vanaf de sportschool fiets ik naar mijn vriendin voor een kop thee en om even gezellig bij te kletsen. Dit doen we eigenlijk veel te weinig. Daarna naar huis om nog even snel te douchen voor ik de jongens van school haal.

s'Middags weer het vaste ritje gym en fysio. De rest van de middag genieten we buiten van de zon. Wat een heerlijk weer is dit zeg, hier krijgt een mens echt energie van. Terwijl ik de ramen zeem, veegt de jongste de tuin vrij van alle rottende bladeren. Daarna wordt er nog lekker gespeeld en ruim ik de rest van de tuin op.


s'Avonds als ik in bed lig zie ik dat ik vandaag gewoon 16000 stappen heb gezet. Misschien hadden jullie het al gezien in mijn Instastories,  dat ik afgelopen weekend toch weer ben gevallen voor een goedkope activitytracker. De Apple-watch is definitief van de baan. Ik vind hem toch te duur en ben bang dat het me verder weinig oplevert. Dus kocht ik deze activitytracker voor € 24,95 bij het Kruidvat van mijn sportvriendin Leontien. Mijn doel staat op 8500 stappen omdat ik op werkdagen niet altijd aan de 10000 kom. Al blijft dat wel mijn streven natuurlijk! Vandaag dus 16000 stappen, echt ontzettend veel.


Donderdag
Na de heerlijke zonnige dag van gisteren zitten we in een positieve flow. Fijn! De jongens nemen paprika mee naar school; een kind van hun vader! Ik vind het ook wel lekker, maar als ik twee rauwe reepjes op heb vind ik het echt wel voldoende. De jongens eten om tien uur met liefde een halve rauwe paprika op.


Na een fijne school- en werkdag doen de jongste en Martijn nog even snel een potje kwartet voordat Martijn gaat sporten.


Vrijdag
Vandaag is het eindelijk zover; Carnaval op school. Beide jongens kijken er al weken naar uit. Mijn geplande afspraak van vanochtend gaat helaas niet door. Dit betekend wel dat ik vanochtend bij de jongens kan gaan kijken. Maar ik kan het niet laten om dan toch mijn moment te pakken en een half uurtje intensief te gaan sporten.


De oudste heeft de tijd van zijn leven, terwijl de jongste het liever allemaal van de zijlijn bekijkt. Maar al met al een geslaagde ochtend. 's Middags gaan de jongste en ik nog even boodschapjes doen en op Pokémonjacht. Het is zo koud dat zelfs de jongste zegt dat hij liever naar huis gaat.

De oudste neemt een vriendinnetje mee uit school en een heel goed cijfer voor zijn aardrijkskunde toets. Dit is de toets waar we vorige week zo hard voor hebben geoefend en dat wordt beloond met een mooie acht en half!


's Avonds heb ik afgesproken bij een vriendin die ik ken van de zwangerschapsgym van de oudste. Een gezellig kletsavondje waar we ondertussen creatief bezig zijn. Eerlijk gezegd was ik niet zo in de creamodus vanavond, maar toch heb ik nog een hoop gedaan. Ik sneed alvast een stapel vlaggetjes op maat voor de lopende bestellingen. En ik maakte deze twee leuke notitieboekjes.


Zaterdag
Vandaag staat weer in het teken van de carnaval, maar gelukkig begint het feest pas na de lunch. s'Ochtends hebben we lekker niks gepland en kan ik flink wat klussen doen in het huishouden.

Aan het begin van de middag kijken we met vrienden de optocht van de carnavalsvereniging.


Daarna gaan we naar de inloopmiddag van de carnavalsvereniging waar een vriendinnetje optreedt als dansmarietje. We brengen nog een bezoekje aan de kindercarnaval van de voetbalvereniging en daarna sluiten we af met frietjes.


Wil je meer foto's zien van de carnaval lees dan het artikel van afgelopen zondag.

Zondag
Vandaag lekker een dagje thuis, heerlijk! s'Ochtends kijk ik eerst mijn favoriete vlog van Annic, daarna loop ik zeven kilometer hard. Het waait heel hard en de laatste twee en halve kilometer hang ik letterlijk tegen de wind in om vooruit te komen.

De rest van de dag dus lekker thuis en we doen nog wat nuttige dingen in huis. De jongens spelen lekker binnen en buiten en om drie uur doe ik mee aan een ex-raid. De oudste en ik hadden beiden een pas gekregen, de jongste niet. Ik heb het stil gehouden voor beide jongens, om teleurstellingen te voorkomen. Dus stiekem vang ik voor de oudste en mezelf voor de tweede keer Mewtwo.


s'Avonds maakt Martijn een heerlijke maaltijd naar het recept van zijn vader. Mmmh, zelfs de jongens kunnen er geen genoeg van krijgen. de jongste zegt; "Nou pap, dat heb je goed geleerd van opa, het is heerlijk!" Hoe cute!?


Als afsluiter van het weekend lekker op de bank met mijn favoriete series. Na Soof kruipen we lekker om tien uur in bed. We konden het allebei goed gebruiken en zijn dan ook zo vertrokken.

Bedankt weer voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

1 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: