New Craving; Maiswafels!

by - februari 25, 2018

Jullie hebben ze misschien al wel eens voorbij zien komen in mijn Instastories; Maiswafels. Sinds een paar maanden is dit mijn nieuwe craving. Ik stapte over van de rijstwafel naar de maiswafel. En even voor de duidelijkheid, dit is geen reclame, maar gewoon mijn eigen tip voor een ieder die bewust en lekker wil eten.

Maiswafels

Rijstwafels

Rijstwafels waren hier in huis niet aan te slepen. We aten ze met kipfilet, met hummus, met pindakaas en als ik echt een keer heel gek wilde doen lekker met boter en chocoladehagelslag. Ook de jongens zijn groot fan van de laatste twee versies.

maiswafels

Naast de rijstwafel kocht ik bij de reformwinkel wel eens een quinoawafel, maar daar bleef het wel bij. Tot ik na de zomer de maiswafel ontdekte. Het heeft net even een andere smaak dan de rijstwafel, waardoor het net een andere bite heeft. Ze zijn veel minder zout en stinken een stuk minder dan rijstwafels. 'Verandering van spijs doet eten' zeggen ze wel eens en dat is in dit geval ook echt zo.

maiswafels


Arsenicumgehalte

Toen ik net in de overgangsfase zat van de rijstwafels naar de maiswafels kwam ik dit bericht tegen over het arsenicumgehalte in de rijstwafel. Nu ben ik daar normaal niet zo heel gevoelig voor omdat er aan alles wel iets mankeert tegenwoordig. Maar het moest zo zijn, de rijstwafels werden verbannen en we stapten definitief over naar de maiswafel. (Eén kanttekening; er zijn maiswafels die nog steeds uit rijst bestaan en verrijkt zijn met mais)


Maiswafels

Ik eet ze standaard met kipfilet in combinatie met een salade als lunch op mijn werk. Thuis eet ik ze vaak als lunch met hummus en komkommer of met avocado. En als lunchtoetje met pindakaas of chocolade hagelslag. Ook de jongens vinden ze erg lekker, zelfs als tussendoortje zonder iets er op.


Een prettige bijkomstigheid is dat een maiswafel redelijk gezond is. Het bevat weinig vetten en suikers en zelfs ten opzichte van de rijstwafel nog wel wat voordelen. Zo bevat de maiswafel minder suikers en meer vezels en eiwitten. Ik zelf ben groot fan van de maiswafels van de Albert Heijn. Een pak met ongeveer 17 wafels kost maar € 0,85. Dus daar zal ons boodschappenbudget niet op stuk lopen.


Ik ben benieuw of jullie wel eens ontbijten of lunchen met maiswafels? Of misschien eten jullie ze wel als tussendoortje? Mocht je tips hebben wat een lekkere combinatie is met beleg dan zijn die zeker welkom!

You May Also Like

4 Comments

  1. Ik ken ze nog niet, maar ga ze zeker eens proberen, dus bedankt voor de tip! De rijstwafels was ik mee gestopt n.a.v. de negatieve berichtgeving in de media.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker de moeite waard om ze eens te proberen. Helemaal als je al fan was van rijstwafels. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Maiswafels redelijk gezond? Haha! Hoe gezonder kun je het nog krijgen? :) Zorg dat je gewoon echte biologische maiswafels eet. Niks mis mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, hier zijn ze nog steeds favoriet en worden ze dagelijks gegeten.

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: