Weekoverzicht week 49; Dag Sinterklaas, Laatste Naambord, Tandarts, Sneeuw en Kerstboom!

by - december 13, 2017

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht; na een hele drukke week, kwamen we deze week in wat rustiger vaarwater. Alhoewel!?


Maandag
Vandaag mijn parttime dag en breng de jongens naar school. Onder begeleiding nemen we in de sportschool dag twee door van mijn nieuwe schema. Niet zo heftig als afgelopen vrijdag gelukkig, maar wel flink aanpoten. De rest van de ochtend druk met huishouden en ik start met het aflakken van het naambord.

Als de jongens uit school zijn spelen ze lekker met hun nieuwe speelgoed van de Sint. Het monopoly-spel en de Pokémon-attributen zijn favoriet!


Terwijl de jongens lekker spelen, maak ik een spoedbestelling voor een naamslinger, werk alvast aan een andere grotere bestelling en lak nog een paar keer het naambord af.


Dinsdag
Vandaag verwelkomen we de Sint en zijn Pieten op school. Op spectaculaire wijze komt de Sint aan op het schoolplein, terwijl de Pieten de kinderen vermaakten met liedjes en dansjes. Beide jongens hebben een super leuke dag op school en we kunnen het hele Sint-gebeuren naar tevredenheid afsluiten.


Na het spektakel door naar mijn werk, ook daar worden we verwend met lekkernijen en een gezellig gedicht!


's Middags ontmoeten we elkaar als gezin bij de hockey om de oudste op te halen. Daarna met zijn allen door naar de eerste echte zwemles van de jongste. En wat doet hij het goed, je kunt toch wel zien dat de watervrije zwemlessen zijn vruchten hebben afgeworpen.


Opgelaten en opgelucht gaan we naar huis om lekker te eten. Na het eten wordt er heel hard op de deur en de ramen gebonsd. Wat is dat nou? De Sint verwachten we niet meer, dus....!?  In de gang worden we verrast met voor ieder nog een klein cadeautje.


Woensdag
Vandaag een keer niet gelijk mijn sportkleren aan. Samen met de jongens loop ik naar school en blijf daar om met een paar moeders de school in kerstsfeer te brengen.



Rond 11 uur ben ik thuis, hang nog even een wasje op en doe wat kleine klusjes om vervolgens de jongens weer van school te halen. Snel lunchen en door naar de gym. Verder staat er ook lekker niets op het programma.

De jongen spelen fijn samen boven en ik leg de laatste hand aan mijn allerlaatste naambord. Ik heb besloten om stoppen met deze naamborden. Misschien een rare beslissing, maar voor een perfectionist als ik is het gewoon lastig. Je zit met je neus boven op het bord en ziet alle onevenheden. Ik voel me er dan niet prettig bij om dat te "verkopen". Dus bij deze gaan ze uit het assortiment, het levert me een soort van stress en onzekerheid op en daar wil ik vanaf. Of misschien ben ik gewoon niet goed genoeg. Het is maar net hoe je het bekijkt!


s'Avonds na het avondeten pak ik nog even snel rondje sportschool inclusief buikspierkwartiertje, die vanavond lekker pittig was.

Donderdag
Vandaag werken en de jongens naar school. Oma past op en gaat 's middag met Martijn en de jongens naar de tweede zwemles.

Ik bekijk nog even mijn nieuwe visitekaartjes op groot beeld op mijn werk. Thuis had ik een nieuwe lay-out gemaakt en op mijn werk kan ik hem even goed bekijken en een proefprintje maken op normaal papier. Ik ben er blij mee!


Als we thuis zijn worden we verrast met deze super mooie kerstballen! Jullie hadden ze vast al voorbij zien komen op mijn instagramaccount, ik vind ze zo mooi! Kerstballen met jouw naam, de naam van jouw kind, kleinkind of geliefde. Check even deze pagina voor meer informatie over deze ballen.


Vrijdag
Martijn thuis en ik bijtijds naar mijn werk. De jongens naar school en Martijn heeft zijn eerste afspraak bij de sportschool. Hoe Martijn mij ooit motiveerde te gaan hardlopen, motiveer ik hem nu om te gaan sporten. Ondanks dat hij al wekelijkse een stootzaktraining doet, wil hij toch verder kijken.

In mijn pauze heb ik een afspraak met de klant die het naambord heeft afgenomen, daar gaat ie dan. Mijn allerlaatste kindje.


Na op vrijdagmiddag nog een fijne systeemstoring te hebben overleefd, rijd ik net op tijd weg voor een afspraak bij de tandarts. Martijn en de jongens komen ook daarheen voor onze halfjaarlijkse controle. Alle vier kunnen we met een goedgekeurd gebit het weekend in.


Als ik s'avonds op de bank zit blijkt dat de nieuwe Pokémon (gen3) hun opwachting hebben gemaakt. Martijn spoort me aan om even op pad te gaan, maar ik vind het veel te nat en koud buiten.

Zaterdag
Voor de ochtend niet veel op de planning. Ik pak een rondje sportschool met het buikspierkwartiertje. Daarna lopen we met zijn viertjes de stad in voor wat cadeautjes en een nieuwe koekenpan. En natuurlijk gaat de 'Pokémon Go' aan voor de nieuwe generatie. Helaas valt het tegen en ook het weer zit niet echt mee.


Na de lunch leg ik de laatste hand aan een grote bestelling van twee naamslingers en de eerste kerstslinger van het jaar. Blij met deze bestelling en de kerstslinger wordt gepersonaliseerd met hartjes.


Rond drie uur vertrekken met het hele gezin naar een gezellige verjaardag van twee vrienden. Iedereen is er en er wordt gezellig bijgekletst. Eer dat we thuis zijn is het voor de jongens al weer bedtijd. Martijn en ik kruipen nog even op de bank en zoeken een kerstcadeau uit van Martijn zijn werk. Het zijn altijd van die artikelen die het dan net niet zijn, dus we kiezen het ouderwetse kerstpakket. Ik hou er van!

Zondag
De jongens zijn opgewonden en verwachten vandaag sneeuw. Voor mij hoeft het niet zo. Voor de zekerheid start ik mijn hardlooprondje vroeg vandaag en om half negen zet ik mijn eerste stap buiten. Ik was bang dat het halverwege al zou gaan regenen of sneeuwen, maar het valt mee. Ik rond hem af op zeven kilometer.

Ik ben nog maar net binnen als het rustig aan begint te sneeuwen. Het blijft nog niet echt liggen en de jongens spelen in een natte kleffe zooi.


Een uurtje later na de lunch wordt het menens en veranderd het al snel in een echte witte wereld. De jongens kunnen zich helemaal uitleven!


De jongste is de eerste die zich meld, helemaal koud en nat. Broek en jas op de verwarming en lekker de joggingbroek aan. Even later melden Martijn en de oudste zich ook; genoeg sneeuw voor vandaag.

De jongste en ik besluiten om de kerstboom te gaan zetten. Hoe idyllisch is het om de kerstboom op te tuigen met buiten een witte wereld. Het wordt een mooie boom en wat is er nou leuker dan een mooi plekje uit te zoeken voor de bal met jouw eigen naam!



Ondertussen spelen Martijn en de oudste nog een spel, gekregen van de Sint. Rond etenstijd wordt er natuurlijk voetbal gekeken en we sluiten het weekend af met een heerlijk koek bij onze prachtige kerstboom.

Dit was het weer voor deze week, die toch ook wel weer redelijk vol was met activiteiten. Bedankt voor het lezen en tot volgende week

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: