Weekoverzicht week 39; Een rustig weekje, Rugpijn, Damdiploma en Suicune!

by - oktober 04, 2017

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht; deze week hadden we een rustige week. Daar waren we ook wel aan toe na de drukte van de afgelopen weken. Heerlijk, ik hou er van.


Maandag 
Mijn parttime dag die as usual begint in de sportschool. De jongens lekker op school en ik heb de hele dag voor mezelf zonder verplichtingen of afspraken. Eindelijk een beetje rust in de tent. Na de sportschool besluit ik dan ook om even bij een vriendinnetje op de thee te gaan en dat was een geslaagde actie.

De rest van de dag gewoon de normale dingen en klusjes in en om het huis. De oudste neemt een vriendje mee naar huis om te spelen en Martijn is ook om 15:00 thuis. Helaas om een wat minder leuke reden; hij is door zijn rug gegaan op zijn werk. Dat is mooi balen en hij heeft er flink last van.


s' Avonds eten we lekker spruitjes. Ik heb gewoon twee kinderen die, net als hun vader, houden van spruitjes! Na het eten gaan Martijn en de jongste wandelen, Martijn om zijn spit er uit te lopen en de jongste voor de Pokemon.

Dinsdag
Vandaag weer werken en naar school, Martijn kon gelukkig gelijk bij de fysio terecht en die zegt zoals we al verwachtten; Spit. Rustig aan en lekker blijven lopen.

Vandaag is de laatste damles van de jongste en de diploma uitreiking. Oma, Martijn, de oudste en ik mogen vanaf vier uur meekijken. Hij moet eerst een hele moeilijke opdracht doen en daarna krijgt hij zijn diploma uitgereikt. Zo trots op deze kleine man.


Na de damles rijden we door naar Beusichem om met zijn allen lekker bij oma Bep te eten. Dit was al een soort besproken omdat oma mee naar damles zou gaan. Martijn zou avonddienst hebben maar door de omstandigheden zitten we dus voor het eerste dit jaar met de hele familie aan de boerenkool.

De jongens spelen ook nog even buiten bij oma en vinden een mooie paddestoel. De jongste doet hier heel stoer, maar de paddestoel is nog heel hoor.


Woensdag
Vandaag mijn parttime dag en Martijn dus ook thuis met een pijnlijke rug. Samen brengen we de jongens naar school en ik fiets door naar de sportschool. Daarna scoor ik nog twee leuke kussenhoezen en verander gelijk de boel in huis, ik hou van groen.


Na school door naar de gymles van de oudste samen met een vriendinnetje. Daarna fysio waarbij het vriendinnetje ook meedoet aangezien ze bij dezelfde fysio zit. Twee vliegen in een klap. Daarna gaat de oudste door naar zijn yogales, niet echt handig zo die woensdagmiddagen, maar gelukkig is de yoga maar vier keer.

Martijn en de jongste gaan nog even wandelen, Martijn voor zijn rug en de jongste natuurlijk voor de Pokemon. Ze komen thuis met tamme kastanjes en we proberen gelijk om ze te eten. Even in de oven en dan smullen maar. Echt smullen is het niet, maar echt vies is het ook ook niet. Hier kan je wel een hongerwinter op overleven.


s'Avonds is het nog prachtig weer en de jongens spelen nog even buiten, de oudste is helemaal vol van zijn aankomende aardrijkskundetoets dus ze tekenen allebei een plattegrond. Ik heb mijn yogalesje en verder lekker niks meer.


Donderdag
Ik vertrek weer bijtijds na mijn werk aangezien het niet echt beter gaat met Martijn zijn rug. Op mijn werk is de drukte van afgelopen weken voor mij een beetje voorbij en dat is fijn. Nu alle oude meuk weg werken.

De oudste heeft weer zijn weerbaarheidstraining vandaag en Martijn heeft een afspraak bij de fysio. Tijdens deze afspraak speelt de jongste even bij de achterbuurjongen. Als de oudste terug is van zijn training zit hij vol met verhalen en leert ons zelfs nog een trucje.


Na het eten gaan de jongens en ik nog even op pad voor de Pokemon, met een groep mensen vechten we in een raid. Zoals jullie kunnen zien zijn de jongens al aardig geïntegreerd in de groep, ze vinden hun plekje wel tussen de andere spelers. Helaas hielden we het niet droog en komen we nat van de regen thuis. Gelijk lekker badderen en nog even in de pyjama's op de bank.

Vrijdag
Ik ga nog een dagje werken en de jongens naar school. Martijn thuis bij jongens en gaat s'middags nog even bij opa en oma langs die weer terug zijn van vakantie.

Verder doen we weinig en vieren dat het weekend is en wat voor één! We hebben gewoon helemaal geen afspraken, wat een heerlijkheid. Gewoon even helemaal niks, ik word er blij van en de poezen ook.


Zaterdag
Vandaag dus lekker niks en ik besluit om 9 uur mee te doen aan een lesje poweryoga op de sportschool. Daarna mijn laatste bezoekje aan de Action want vanaf 1 oktober las ik een no-spend maand in voor mezelf, wat in houdt dat ik niets mag kopen. Alleen de hoognodige dingen zoals boodschappen en dingen die we op dat moment echt nodig hebben.

Ik scoor een grote agenda voor € 1,98 waar ik heel blij mee ben. Dit jaar heb ik een "My Journal" die ik ooit won via een give-away op social-media. Daar ben ik heel blij mee, maar ik merk gewoon dat ik hem te weinig gebruik. Soms werk ik hem weer helemaal bij om er vervolgens weer een maand niet in te kijken. Deze nieuwe agenda heeft een mooi zwart uiterlijk en heeft per pagina één dag waardoor ik hem ook per dag als een soort notitieboek kan gebruiken.


's Middags gaan de oudste en ik nog even op jacht voor een trainingsbroek en wat cadeautjes voor de aankomende feestjes. De rest van de dag dus lekker thuis.

Zondag
Vandaag weer een dagje zonder plannen; ik kijk op mijn gemak mijn favoriete vlog die altijd op zondag uitkomt. Daarna besluit ik te gaan hardlopen, ik heb nu een mooi rondje gevonden waarbij het voor mij makkelijker is om een langere afstand te lopen. En zo loop ik mooi 8 kilometer met een goed gevoel!


's Middags gaan de jongste en ik nog even op pad voor de Pokemon. Er is vandaag een nieuwe Pokemon uitgekomen die je kunt vangen via een raid. Bij de tweede poging is het raak, zowel de jongste als ik hebben de nieuwe Pokemon in ons bezit.


De rest van de dag lekker thuis aan de slag; het huishouden, spullen uitzoeken, mijn blog etc. De oudste speelt de hele dag met zijn vriendinnetje. De jongste sluit daar later ook bij aan nadat hij me heeft geholpen met opruimen. Dit keer 2 planken van de speelgoed kast.


Na het eten krijgen we triest bericht; mijn collega waar ik drie weken geleden met wat collega's op bezoek ben geweest is overleden. Ondanks dat hij ziek was toch geheel onverwachts, echt heel verdrietig voor zijn vrouw en familie.

De avond verloopt een beetje vreemd na dit nieuws. Rond half 10 kruip ik lekker in bed om nog een serie te kijken, maar kan daarna de slaap niet helemaal vatten.

Graag wil ik jullie weer bedanken voor het lezen van dit weekoverzicht. Het was een rustig weekje en we hopen dat we dit een beetje vast kunnen houden. Tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: