Snapchat VS Instastories

by - september 24, 2017

Toen Instagram in augustus 2016 Instastories introduceerde was ik boos, heel boos. Hoe kon Instagram zomaar denken even voor Snapchat te gaan spelen!? Het kwam echt van de een op de andere dag onder het motto; beter goed gejat dan slecht verzonnen. Ik ben(was) een echte Snapchat-gebruiker en echt niet blij met deze move van Instagram.


Voor degene die geen idee heeft waar dit overgaat; Instastories (onderdeel van Instagram) en Snapchat zijn beide applicaties waarmee je een foto of korte video kan delen die maar 24 uur zichtbaar is. De foto of video kun je bewerken met teksten, Emoji's en/of stickers. Ook kun je er op tekenen of schrijven met verschillende kleuren. 

Ik merkte na deze introductie van Instagram dat er helaas veel mensen overstapten. Snapchat liep letterlijk leeg en alleen de diehards bleven over. Ik zweerde dat ik nooit zou overstappen, echt nooit. Ik keek uit principe geen Instastories en al helemaal niet naar die overlopers! Ja mensen, zo erg was het.

In de loop der tijd verwaterde het gevoel en keek ik af en toe naar Instastories, vooral ook omdat één van mijn favorieten (die overigens nooit Snapchat gebruikte) heel actief was op Instastories. Én zo werd mijn interesse gewekt en sloop het er langzaam maar zeker in; het bekijken van Instastories.

Ja en dan kom je toch op het punt om zelf een keer een Instastory te maken. En dat was leuk, heel leuk zelfs! Op de een of andere manier werkt Instastories fijner, mooier, makkelijker en ook geavanceerder dan Snapchat. Je hebt veel meer optie's met teksten en kleuren en zo kan je jouw story veel meer personaliseren ondanks de vele gepersonaliseerde bitmojis van Snapchat.

Een kleine greep uit mijn Instagram Stories
En zo gebeurde het dat ik mijn Snapchat-volgers verwaarloosde en mijn Instagram-volgers meenam in mijn dagelijkse leventje. Al loopt mijn databundel er flink op leeg, ik ben echt helemaal om en dus eigenlijk ook die overloper die ik zo verafschuwde.

Ik zal van beide applicaties een voor mij belangrijk pluspunt noemen om ze beide niet te kort te doen:

  • Pluspunt Instastories is dat je meerdere teksten in verschillende kleuren kan toevoegen op jouw story. Helaas kun je bij Snapchat maar 1 tekst toevoegen en dat is soms best lastig en saai.
  • Pluspunt bij Snapchat is dat je een link kan toevoegen aan jouw snap en dat vind ik echt een groot pluspunt! Hierdoor kunnen mensen direct naar jouw website, blog of youtube kanaal gaan. Dit kan bij Instastories pas als je een zakelijk account hebt met 10.000 volgers of een geverifieerde gebruiker bent. Helaas zijn beide opties niet voor mij weggelegd, dus ik hoop met heel mijn hart dat Instagram zich nog een keer bedenkt en deze optie voor alle gebruikers beschikbaar maakt.
Een kleine greep uit mijn Snapchat
Dus tegen alle trouwe volgers op Snapchat zeg ik; "SORRY!". Ik ben jullie zeker niet vergeten en zal jullie proberen te blijven voorzien van snaps tot Snapchat echt dood bloedt. En ik zeg; "HALLO!" tegen Instastories! Waar ik binnen no time ook nog eens meer views en feedback kreeg dan op Snapchat.

Dus wil je mij volgen op Snapchat, zoek me dan via mirandatax of gebruik mijn snapcode onderaan dit artikel. Wil je me volgen op Instagram voor de allerleukste Instastories uit ons dagelijkse gezinsleven; volg mij dan op het account Taxx_Life_Blog. Voor mijn creatieve uitspattingen en inspiratie uit mijn webshop volg dan het account Taxx_Lifestyle.

Bedankt voor het lezen van dit artikel en ik zou het heel fijn vinden als je mij zou willen volgen op Instagram. Ik ben heel benieuwd van welk kamp jij bent? Instagram of Snapchat of misschien wel allebei? Laat een reactie achter onder dit artikel.

                  

You May Also Like

2 Comments

  1. Nina heeft ooit eens snapchat voor mij aangemaakt, maar verder dan een paar keer proberen kwam ik niet. Team instagram dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja!! Ik tegenwoordig ook helemaal! Al hoewel ik mijn Snap-vrienden ook niet wil teleurstellen.

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: