Doelen en Duurzaam Juli 2017

by - augustus 06, 2017

Tussen de zomerartikelen door vandaag weer een nieuwe Doelen en Duurzaam voor de maand juli. De eerste helft van de maand was ik druk met sporten, de tweede helft van de maand helemaal niet, eigenlijk met geen enkel doel want we genoten namelijk van een heerlijke vakantie in Frankrijk.


Hoe staat het met de 10 doelen:
  • Hardlopen; deze maand liep ik 28,1 km hard, dat is heel laag. Mede natuurlijk door mijn besluit om nog maar 1x in de week hard te lopen en ook omdat we op vakantie zijn geweest. Op vakantie liep ik 3 kilometer hard, maar door de heuvels voelde het als 8. Echt zwaar. 
  • Omzet webshop verhogen; deze maand leverde ik het naambord waar ik vorige maand al over schreef. Dat was de enige bestelling, maar ik heb wel wat nieuwe ideeën, later meer.
  • Meer genieten van mijn gezin; we hebben een super fijne vakantie gehad in een heel mooi gebied. Echt prachtig! We hebben echt genoten, de oudste is een echt waterrat en wil het liefst de hele dag in het zwembad spelen. De jongste is echt ondeugend en daar kan ik niet altijd van genieten ;)
  • Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten; gaat met vallen en op staan. Het lukt me steeds beter om te relativeren en rustiger te reageren op de kinderen.....maar soms......pfff! Ik besef me meer dan ooit dat er genoeg leed is en dat we het in alle opzichten heel goed hebben.
  • De kinderen meer zelfvertrouwen geven; na de schoolvakantie weer aan de slag met schooldingen, op dit moment zou ik ze graag willen leren om overal niet zo heftig op te reageren. Ook de nieuwe campagne van SIRE heeft me aan het denken gezet, jongens moeten meer stoeien en ravotten. Dus daar ben ik iets soepeler in geworden en ze dan maar even een uurtje lawaai laten maken.
  • Spaardoel; ik boekte ons vaste spaarbedrag weer terug voor de vakantie. Op zich viel het allemaal wel mee, maar omdat eind augustus nog een uitje hebben laat ik het denk ik maar staan. Spaardoel wordt dus een maandje later behaald dit jaar.
  • Gezond eten; op vakantie alles gegeten, echt vreselijk! Wel las ik het boek "Killerbody" van Fajah Lourens, niet dat ik strikt haar dieet wil gaan volgen, maar ik heb er zeker wat van opgestoken.
  • Blog; ik zit midden in de zomerartikelen, de eerste scoorde heel goed. Nu is het wat minder, misschien ook omdat veel mensen op vakantie zijn. Like de facebookpagina van Taxx Life Blog om niks te missen van de zomerartikelen!
  • Minimaliseren; niks gedaan deze maand, ook niets verkocht. Wel hadden we onze vakantiespullen redelijk snel weer opgeborgen dit jaar, daar word ik ook al heel blij van!
  • Zwemband; tot de dag dat we op vakantie gingen heb ik me gehouden aan 2x per week krachttraining in de sportschool, ik pakte zelfs nog een paar keer het buikspier-kwartiertje mee. Ik wil het echt vol gaan houden en beter op mijn voeding gaan letten.

Wat betreft onze duurzame doelen;
  • De zonnepanelen; deze leverden deze maand 246 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 84 kWh. Valt beide een beetje tegen als je het vergelijkt met juni en nagaat dat we ook nog 10 dagen van de maand juli op vakantie waren. Waarschijnlijk scheen in juni de zon meer dan in juli.
  • Verkoop tweedehands spullen; deze maand verdienden we niks.
  • Waterverbruik; we verbruikte deze maand 5,3 M3, dat is 2 M3 minder dan vorig jaar, en ook een stukje minder dan vorige maand, hier dus wel duidelijk te zien dat we op vakantie waren.

En de cijfers wat betreft mijn blog:
  • Pageviews; de maand juli bracht ons 4231 pageviews, dat is maar 200 pageviews minder dan juni, daar ben ik blij mee omdat ik eigenlijk grotendeels de bestaande zomerartikelen deelde.
  • Best gelezen blogpost;  Weekoverzicht week 26, nog net een van de laatste blogartikelen die ik voor het zomerrooster schreef.
  • Slechts gelezen blogpost; Dit is lastig te meten door dat ik nu bestaande zomerartikelen plaats, wat me wel opvalt is dat andere oude artikelen die ik niet link als zomerartikel nog best goed gelezen worden. Vaker als bijvoorbeeld zomerartikel Project Life Album.
  • Youtube; Geen nieuwe filmpjes ge-upload, dus geen resultaat. Wel gevlogd tijdens de vakantie dus als er bruikbaar materiaal bij zit komt er nog wat online. Check hier mijn youtube-kanaal.
Dit was het weer voor de maand juli, wat het na de zomervakantie gaat worden durf ik niet te zeggen, ik barst van de ideeën, maar kan vaak de tijd en de energie niet vinden om het allemaal uit te werken! Verder wil ik echt meer genieten en rust hebben, dus het is eigenlijk een soort chaos in mijn hoofd. Tot volgende maand!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: