Weekoverzicht week 27; laatste schoolweek, laatste gymles, laatste yogales en heel veel (afscheids)feestjes!

by - juli 12, 2017

Welkom bij het laatste weekoverzicht voor de zomervakantie. Zoals al eerder gemeld zal ik de komende weken elke woensdag en zondag een leuke link plaatsen op onze facebookpagina, maar de weekoverzichten gaan even op pauze.

Maandag
Vandaag ben ik lekker vrij en de jongens naar school, vandaag denk ik wel de laatste normale schooldag van het jaar. Ik doe weer even mijn rondje krachttraining om daarna hard te werken aan mijn opdracht. 's Middags heb ik een afspraak om mijn paspoort te verlengen en haal ik heel veel cadeautjes, we hebben nog drie kinderverjaardagen en één kinderfeestje in het verschiet en ook nog de cadeautjes voor de juffen en meester!

De jongste neemt een vriendje mee uit school om te spelen en de oudste had afgesproken met een vriendinnetje om te spelen, maar helaas kreeg ze een ongelukje op school en moest ze even langs het ziekenhuis voor de nodige foto's. De jongste en zijn vriendje besluiten om bouwvakker te spelen en nemen de tuin onder handen.


Na het eten fietst de oudste nog wel even langs het vriendinnetje om te vragen hoe het gaat, gelukkig viel het allemaal mee, arm in een mitella en rust houden. Daarna knutselen we nog even voor de juffen- en meester-cadeautjes, want morgen heeft de jongste al zijn eerste afscheidsfeestje.


Dinsdag
Vandaag weer werken en naar school, oma past op. 's Middags heeft de jongste zijn eerste afscheidsfeestje van zijn kleuterjuf. Zij zal wel binnen de school actief blijven maar als invaljuf, dus niet meer als vaste juf.

Op het werk is het rustig en eindelijk heb ik de tijd om de foto die ik met Moederdag heb gekregen *schaamschaam* bij de andere foto's op mijn bureau te plakken.


s'Middags en s'avond wordt er nog lekker gespeeld met de buurtkinderen en ik leg de laatste hand aan mijn opdracht voor mijn webshop, morgen kan hij naar de klant.


Woensdag
Vandaag heeft de jongste weer een afscheidsfeest van zijn andere kleuterjuf, zij gaat met pensioen en neemt vanochtend de hele klas mee naar een boerderij waar de kinderen lekker kunnen spelen en feest vieren. Ook de oudste heeft zijn eerste feestochtend, ook daar neemt al een juf afscheid en zal helaas niet meer terug komen op school.

Omdat de jongste iets later terug is dan normaal gaat hij met een vriendje mee, zodat de oudste en ik op tijd bij de gym kunnen zijn. De laatste les voor de vakantie, het is een gezellige les en er wordt zelfs nog getrakteerd.


Na de gym halen we de jongste op en 's middags wordt er lekker buiten gespeeld. Aan het eind van de middag springen de jongste en ik nog even op de fiets en brengen de bestelling weg. Na het eten heb ik mijn laatste yoga-les voor de vakantie.


Donderdag
Vandaag weer naar school en werken. Martijn zijn laatste dagje en ik werk tot half drie. Vandaag zal namelijk helemaal in het teken staan van het afscheid van de juf van de jongste, die met pensioen gaat.


Zijn klas wordt om half negen opgevangen door een andere juf om met de hele klas de juf thuis op halen. Ze krijgen allemaal een hartjes-ballon en lopen met zijn allen richting de juf.


s'Middags om 3 uur gaan de jongens, oma en ik ook nog even afscheid nemen van juf , het is een gezellige bijeenkomst waar zelfs de burgermeester bij aanwezig is.


Na de bijeenkomst lekker naar huis, er komt nog een vriendje mee met de jongste en we eten lekker frietjes, Martijn is pas laat thuis want die had vandaag cursus en nog een belangrijke bijeenkomst. Maar een ding is zeker hij heeft nu lekker vakantie!!

Vrijdag
Vandaag de laatste schoolochtend voor de jongens en daarna kunnen ze zich bij Martijn aansluiten, lekker vakantie!! Ik werk vandaag en zal de komende tijd ook nog even doorwerken. De jongste gaat uit school bij een vriendje spelen en Martijn en de oudste nemen een duik in de Lek al is het wat aan de frisse kant.


s'Avonds gaan we lekker barbecue-en en daarna ga ik nog even de stad met wat vrienden, er is een soort ski-hut-achtig-feest met optredens van John de Bever en Dreetje Hazes. Het is een gezellige avond!


Zaterdag
Ondanks dat ik maar 3 wijntjes op heb, ben ik de hele dag gewoon super moe. Ik begrijp er niets van, geen kater maar gewoon moe, moe en nog eens moe. Dus er wordt vandaag lekker gerelaxed.


Martijn die vertrekt al vroeg om even te hardlopen en de jongens spelen de hele dag lekker met de buurtkinderen en de jongste heeft s'middags nog een kinderfeestje. Verder houden we het rustig vandaag.

Na het eten sprokkel ik al mijn energie bij elkaar om toch even te gaan hardlopen, ik moet echt van mezelf, de hele week nog niet gelopen en morgen komt er ook niks van. Het is zwaar, maar toch mooi 5 kilometer en als het er op zit voel ik me heerlijk ben blij dat ik het gedaan heb. Lekker douchen en ik viel me als herboren. Al kruip ik er nog wel vroeg in voor de zaterdagavond.



Zondag
Weer een nieuwe dag. Martijn zijn wekker gaat om half 7 want die gaat forelvissen met familie en vrienden.


De jongens en ik keutelen lekker thuis en buiten en heb eindelijk de energie om het huishouden weer een beetje op orde te krijgen, doe nog een stuk van de tuin en maak een slinger voor een nieuw buurmeisje bij ons in de straat. Wat een verschil met gisteren zeg!


s'Middags hebben we nog een gezellig feestje van een vriendje en vriendinnetje die samen hun verjaardag vieren. De kinderen vermaken zich prima en er staat zelfs een zwembadje. Het is zoals altijd weer super gezellig en we zijn pas laat thuis.


Dit was het laatste weekoverzicht voor de zomervakantie, ik hoop dat jullie ons blijven volgen deze zomer via onze facebookpagina. Bedankt voor het lezen en tot gauw!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: