Doelen en Duurzaam Juni 2017

by - juli 02, 2017


Vandaag is het weer tijd voor een nieuw Doelen en Duurzaam-overzicht voor de maand juni, wat ook inhoudt dat het eerste half jaar alweer voorbij is. Het was vooral een warme maand en we genoten al aardig wat uurtjes bij de waterkant. Verder nam ik een drastisch besluit wat betreft het hardlopen/sporten en spaarden we een mooi bedrag extra deze maand.



Hoe staat het met de 10 doelen:
  • Hardlopen; deze maand liep ik 32,1 km hard, dat is een stuk minder dan in mei. Dit mede door mijn beslissing om nog maar 1x per week te gaan hardlopen en 2x per week krachttraining te gaan doen. Als ik naar het half jaar kijk heb ik 227,3 kilometer gelopen, toch nog meer dan ik had verwacht, ik zat dus aardig op de rit om de 500 km te halen. Maar ik hou het nu toch liever bij mijn krachttraining, dus die 500 ga ik niet halen. Wel liep ik al 2x dit jaar de 10 km, dus dat doel is nu al gehaald.
  • Omzet webshop verhogen; deze maand kreeg ik weer een bestelling voor een mooi naambord. Ik zal deze pas in juli opleveren, dus eigenlijk geen omzet. Als ik naar het totaal kijk tot nu toe dit jaar zit ik € 12,00 lager dan het eerste 6 maanden van vorig jaar. Ik wil toch meer aandacht hier aan gaan besteden. 
  • Meer genieten van mijn gezin; gaat goed, we doen leuke dingen, mede dankzij Martijn zijn initiatief en ook het kampeerweekend met de tent was geslaagd. Ik zie ons zelf wel ergens in Europa zitten met die tent.
  • Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten; gaat goed, al blijven er wel dingen waar ik me dan toch wel weer onnodig druk overmaak terwijl ik er helaas niks aan kan veranderen. Maar dat houdt dan wel weer in dat ik verder geen andere zorgen heb en dat is fijn ;)
  • De kinderen meer zelfvertrouwen geven; de grote klapper was natuurlijk de avondvierdaagse van de oudste, wat een topprestatie, iedereen was super trots; de juffen op school, de fysio-juf en wij natuurlijk! Verder worden wel aardig de grenzen opgezocht, vooral door die kleine. Al kreeg ik deze maand uit een zeer onverwachte hoek een compliment over onze jongens en hun opvoeding, dat doet me goed, al wil je soms echt niet weten hoe het er bij ons thuis aan toegaat. Ook kregen de jongens allebei hun eindrapport, ze gaan allebei over naar de volgende groep, helemaal top! 
  • Spaardoel; naast ons vaste spaarbedrag, ging 1000 euro van Martijn zijn vakantiegeld naar de spaarrekening, vanaf nu zouden we ons spaardoel met onze vaste spaarbedragen eind oktober bereikt hebben. Dat valt me echt mee, maar we moeten wel even kijken hoe we uitkomen met de vakantie, je wilt natuurlijk wel leuke dingen doen en lekker eten.
  • Gezond eten; Vanaf half juli gaat het goed, ik mag me 1x keer in de week vergrijpen en de rest niet meer. s'Avonds na het avondeten wordt er niet meer gesnaaid en als dat wel zo is, is het verantwoord.
  • Blog; het plan voor de zomer is klaar, ik zal gewoon woensdag en zondag op de facebookpagina van Taxx Life Blog linken naar zowel oude als nieuwe artikelen. De oude artikelen zijn al geschreven voor het echt Taxx Life Blog werd, ook leuk voor jullie om ons wat beter te leren kennen. Dus wil je niks missen deze zomer, like ons dan!
  • Minimaliseren; een goede rommelmarkt gehad en Martijn deed nog een rondje milieustraat. Ik wil nog meer gedetailleerd gaan opruimen, maar het komt er niet van.
  • Zwemband; de eerste stap naar de sportschool is gezet, de bedoeling is om 2x per week krachttraining te doen, hopen dat ik het vol ga houden en dat het helpt ;)

Wat betreft onze duurzame doelen;
  • De zonnepanelen; deze leverden deze maand 239 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 93 kWh. Op 5 juni lagen de zonnepanelen er precies een jaar op; gezien over dit hele jaar leverden we 1936 kWh terug aan de energiemaatschappij tegen over een verbruik van 1888 kWh van de energiemaatschappij. Dat wil dus zeggen dat we zelfvoorzienend zijn qua stroom, echt een mijlpaal en nooit verwacht, helemaal blij!
  • Verkoop tweedehands spullen; deze maand verdienden we € 77,= , dit is inclusief een goede rommelmarkt. Daar verkocht ik in totaal voor € 69,52 aan heel veel spullen van 1 euro, 50 cent, 20 cent etc. Daar gaan €17 kraamkosten vanaf, dus verdienden we mooi € 52,52. Echt top en heel veel spullen kwijt!
  • Waterverbruik; we verbruikte deze maand 6,8 M3, dat is minder dan vorig jaar, terwijl ik dat totaal niet verwacht had omdat de jongens heel veel met water hebben gespeeld de afgelopen maand. Gezien over het eerste half jaar verbruikte we 4 M3 minder dan het eerste half jaar van 2016, dus gunstig! 
En de cijfers wat betreft mijn blog:
  • Pageviews; de maand juni bracht ons 4432 pageviews, dat is beduidend minder dan vorige maand, nog steeds best tevreden, maar het mag altijd meer natuurlijk.
  • Best gelezen blogpost;  Kersen! , ik vind dit persoonlijk ook een van mij leukere blogs met vooral ook mooie foto's. 
  • Slechts gelezen blogpost; Weekoverzicht week 25; dit is toevallig ook het laatste artikel dat ik plaatste deze maand, dus misschien loopt het nog op. Ik merk de laatste tijd dat veel artikelen pas in de dagen na dat het geplaatst wordt nog steeds wordt gelezen. Met deze trend ben ik wel blij kan ik je zeggen, eerste lag de focus altijd op de eerste dag en die valt vaak tegen.
  • Youtube; dit blijft een lastig dingetje. Zoals bijvoorbeeld mijn artikel over ons Pinkster-kampeer-weekend (incl. vlog), dit artikel werd meer dan 300 keer gelezen, maar mijn vlog zelf die in dit artikel staat wordt bijvoorbeeld maar 74 keer bekeken. Dus mensen starten dan blijkbaar niet de vlog op, terwijl daar eigenlijk het hele artikel omdraait. Dus mochten jullie tips hebben hoe ik mijn youtube-kanaal beter kan promoten, dan hoor ik het graag!
Dit was het weer voor de maand juni, een warme en gezellig maand! Over een week begint de schoolvakantie en ook mijn zomerprogrammering op mijn blog, dus wil je daar niks van missen like dan onze facebookpagina! Bedankt voor het lezen en tot de volgende maand.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: