Weekoverzicht week 21; Vrij, Eerste Hulp, 2x Amsterdam en heel veel Zon!

by - mei 31, 2017

Welkom bij weer een nieuwe week, die in alle opzichten bijzonder en leuk was, lees gezellig mee.

Maandag
Vandaag mijn part-time dag, de oudste naar school en de jongste is deze week de hele week vrij i.v.m. met kamp van groep acht. We brengen de oudste naar school en daarna beginnen we aan onze huishoudelijke klusjes.


Als we met alle klusjes klaar zijn fietsen we nog even naar de Turkse groenteboer en daarna gaat de jongste lekker spelen met de achterbuurjongen, die net als hij de hele week vrij is. Ze smikkelen van de verse aardbeien die we net hebben gekocht.


De oudste komt alleen naar huis tussen de middag om lekker mee te lunchen en als ook hij om 3 uur weer thuis is uit school spelen de jongens lekker buiten met water en bouwen ze de trampoline om tot een hut.

Na het eten  fietsen Martijn en de jongste even langs de Lek en pakken gelijk wat kilometertjes voor de Pokemon, jaja ook Martijn begint het eindelijk te snappen ;) De oudste en ik oefenen even wat tafeltoetsen op de laptop en daarna mag hij lekker zelf spelen op de laptop.

Dinsdag
De oudste naar school, ik werken en de jongste naar oma. Martijn haalt de oudste om 15:00 op uit school om naar skateles te gaan. En dan verzamelen we allemaal weer bij oma  om daar lekker mee te eten.

Als we thuis komen vinden we ruimtevaartkaartjes op de mat van mijn lieve tante, de jongens beginnen gelijk weer met plakken. Martijn gaat een nachtje vissen.


Woensdag
Er staat voor ons een relaxte dag op het programma, de oudste naar school, Martijn een half dagje thuis werken en daarna naar Amsterdam en de jongste en ik gaan koffie drinken bij een vriendinnetje van school en haar moeder.

Helaas loopt alles anders dan verwacht, de jongste zijn voet klapt dubbel op de trampoline en hij heeft heel veel pijn. We kijken het even aan, laten hem een uurtje op de bank met een ice-pak maar het wil allemaal niet baten. Hij kan er echt niet op staan, i.v.m. dat het morgen Hemelvaart is, bel ik toch even de huisarts en we mogen langs komen. Ook de huisarts vertrouwd het niet helemaal en stuurt ons door voor foto's bij de SEH. Slik, ik verwachtte eigenlijk dat ze zou zeggen, valt wel mee, neem maar een paar dagen rust.


Snel de oudste ophalen die bij een vriendje aan het spelen is en door naar Tiel. Het was voor de jongste een heel avontuur, drie verschillende dokters die zijn voet bekeken, in de rolstoel röntgenfoto's maken en lang wachten in het bed op de uitslag. Hij deed het super goed en vond het stiekem allemaal ook wel leuk. Rond zes uur kregen we het verlossende antwoord; niet gebroken. Gelukkig, wat een opluchting. Morgen gewoon weer proberen om er op te lopen.


We rijden naar huis, halen zijn fiets op die nog bij het vriendinnetje stond en ik ben nog net op tijd thuis voor de yoga-les. Oma past even een uurtje op. Papa nog even snel op de hoogte brengen, ik had nog niet gezegd dat we waren doorgestuurd, eerst maar even de uitslag afwachten, voor dat hij is zich zorgen maakt om niets.

De jongens mogen opblijven tot ik terug ben van yoga, dus rond half negen gaan we doodmoe naar boven na een indrukwekkende dag. Helaas verliest Ajax en Martijn heeft de laatste trein terug en is rond 1 uur thuis.


Donderdag Hemelvaartsdag
Zo lekker vrij de komende dagen, heerlijk geen gehaast. De jongste klimt zelf uit zijn half hoogslaper, maar het lopen lukt toch niet. Ik ga al vroeg hardlopen en loop mooi zeven kilometer, ondanks de warmte. Rond elf uur heb ik te doen met de jongste omdat al zijn vriendjes lekker buiten spelen, dus ik gooi hem achterop de fiets en we maken even een uitgebreid rondje Pokemon.

's Middags zetten we het zwembadje op en als snel zit het badje vol met vriendjes en vriendinnetjes, wat een spektakel!


Verder doen we lekker weinig deze dag, de warmte maakt ons lui en moe. Wel vang ik op de valreep van het evenement mijn laatste Pokemon die ik nodig heb voor de 3e evolutie. We zijn alweer twee dagen heen en weer aan het fietsen omdat de map het weer doet en we redden het dus mooi net. De jongens liggen al op bed, maar morgen dus een verrassing als ze wakker worden.

Vrijdag
Vandaag het hele gezin vrij, mijn dag begint om tien uur met een afspraak en de mannen gaan vissen, super grappig en schattig.


Ik koop nog even de HEMA leeg voor de jongens en scoor een leuk jurkje bij Vögele. Aan het eind van de middag hebben we met het hele gezin nog een afspraak bij de tandarts. Gelukkig allemaal goedgekeurd en over en half jaar pas terug komen, dat is fijn!



Zaterdag
Vandaag een gezellige dag voor de boeg. s'Ochtends proberen we zo veel mogelijk huishoudelijke klusjes te doen zodat we de rest van het weekend onze handen vrij hebben. Aan het begin van de middag gaan we even een paar uurtjes naar de Meent voor verkoeling en wat leuke speeluurtjes. En hoe! Dankzij de eenhoorn van vrienden hebben de jongens de tijd van hun leven en stelen ze de show!


Aan het eind van de middag gaan we naar vrienden om te BBQ-en, het is echt super gezellig en ontzettend lekker allemaal! En de jongens vermaken zich prima met alle andere kinderen, we fietsen dan ook pas om half 11 weer richting huis, veel te laat voor de jongens, maar zeker zo gezellig!


Zondag
Vandaag is Martijn jarig! We hebben een dagje Amsterdam gepland met de jongens, gewoon lekker relax een paar uurtjes. Via het Kruidvat scoorde ik 2 dagkaarten voor de trein en de jongens allebei op de railrunner. Helaas verliep onze heenreis iets anders dan verwacht. We hadden het bijna opgegeven maar na 3 kwartier trein in trein uit, trein in trein uit, staan we eindelijk in een trein die gaat rijden richting Amsterdam. In een overvolle dubbeldekker zitten de jongens lekker op het trapje ;)

Eenmaal in Amsterdam verliep alles prima, we deden een rondvaart door de grachten en liepen daarna via de Kalverstraat naar de Dam.


Aangekomen op de dam deden we de standaard toeristische dingen om daarna via het Damrak weer terug te lopen naar het Centraal Station, waar we onderweg nog een ijsje scoorden. Het was echt een geslaagde middag en de jongens vonden het ook super leuk!



Ik scoorde nog een super leuke tas bij de Primark, die overigens super groot is daar. Eindhoven is makkelijk te bereiken via met de trein, maar deze in Amsterdam ook en zeker de moeite waard als je even alleen de tijd heb om rond te kijken ;)


De terugweg verliep super vlot en s'avonds bereiden we ons weer voor op een nieuwe week, waarin we druk zullen zijn met de voorbereidingen van ons aankomend kampeerweekend!

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: