Weekoverzicht week 15; Moestuintjes, Fietsen, Pasen en Pokemon!

by - april 19, 2017

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht; een rustig weekje met activiteiten in en om rond het huis.

Maandag
Lekker thuis vandaag, als ik de jongens naar school heb gebracht start ik met een inhaallesje yoga, heerlijk zo op de vroege ochtend. Het was een vorm van Yoga die ik zelf nog nooit had gedaan, je blijft langer in een bepaalde houding, waar door je echt van alles voelt gebeuren in je lichaam en dat is niet altijd prettig kan ik je zeggen.

's Middags druk met boodschapjes, cadeautjes, pakketjes wegbrengen en vind ik eindelijk een tussen-jas voor de oudste bij de HEMA. Wat een drama deze dagen s' ochtends in de dikke winterjas naar school en s'middags jezelf kapot zweten. Voor de jongste scoorde ik daar ook nog 2 spijkerbroeken, waarvan de 2e de helft van de prijs was, helaas kan deze kleine heer geen spijkerbroek heel houden....dus altijd fijn zo een actie.

's Middags planten de jongens en Martijn alvast wat moestuintjes en er is weer een fijne dag voorbij.


Dinsdag
Werken en naar school, vandaag geen bijzondere dingen, oma Bep past op en na het eten gaan de jongens en Martijn nog even fietsen. Geeft mij mooi de gelegenheid om nog een bestelling van een verjaardagsslinger in elkaar te knutselen.



Woensdag
Vandaag lekker thuis, ik start met hardlopen en doe ik nog wat in het huishouden en wat boodschapjes. De oudste gaat uit school direct mee naar een kinderfeestje.

De jongste en ik lekker het rijk alleen. We gaan een boodschap doen bij de Albert Heijn en de jongste mag (lees; zeurt al een paar dagen) voor het eerst met de fiets deelnemen aan het verkeer. Hij vind het geweldig en ook een beetje spannend, het ging super goed en wat wordt hij groot ;)


Daarna schrijven we nog in een vriendenboekje van een vriendje van school en vangen we nog wat Pokemon, weer een evolutie compleet en we vangen nog twee hele bijzonderen.

De oudste is laat thuis van het kinderfeestje, dus gelijk in bad daarna nog even relaxen en naar bed. Ik geniet nog even van een lesje yoga.

Donderdag
Vandaag werken en de jongens naar school, vandaag hebben ze paasviering en oma gaat helpen met wat paas-activiteiten bij de oudste in de klas en neemt ze mee uit school.


Verder weinig, de oudste gaat nog een uurtje schaken en we doen de wekelijkse boodschappen, de jongens hebben nu lekker lang weekend.

Vrijdag
Jongens en Martijn vrij, ik ga een dagje werken. De oudste heeft zijn laatste kinderfeestje op rij, het waren er zes de afgelopen drie en halve week, ongelofelijk! Maar wel ontzettend leuk voor onze kanjer! De jongste speelt de hele dag met de achterbuurjongen en als ik weer aansluit bij de bende en we heerlijke rollade hebben gegeten staat de jongste weer te springen om een stukje te gaan fietsen.

Met zijn tweetjes doen we twee hele rondes om de stad (gelijk een mooie gelegenheid om ballen te verzamelen voor de Pokemon) en we fietsen ook nog helemaal buitenom over de dijk. Dit vond ik persoonlijk best spannend, maar de jongste wilde het zo graag en we zaten er lekker in, dus daar gingen we.


Als we terug komen speelt de jongste nog even met de bellenblaas, ik wilde wat mooie foto's maken voor dit blog, maar eigenlijk maakte Martijn een vele leukere foto en die beter geschikt is voor dit blog ;)


Zaterdag
Vandaag had ik voor mezelf een rustig dagje gepland, maar al met al best druk. Martijn gaat klussen bij vrienden en ik breng de jongste om tien uur naar een kinderfeestje. De oudste mag even een half uurtje alleen thuis blijven aangezien ik gelijk even een boodschapje doe. Als ik thuis kom is "zijn" vriendinnetje er en die blijft gezellig mee eten. Ook zoeken we met zijn 3-tjes de "knutseldeur" uit en ruimen we hem gelijk een stuk op! Lekker meer rust in huis.


's Middags viert een vriendinnetje van de oudste haar verjaardag voor familie en vrienden dus  hij gaat nog even mee haar kant op. Bij mij komt er nog een vriendin langs met haar zoon en we doen even snel een bakkie, inmiddels is Martijn ook weer thuis. Als de jongste rond half drie thuis komt van het geslaagde kinderfeestje is het eerste wat hij vraagt; "Gaan we nog even fietsen!?" Nou vooruit en we vertrekken naar de Plantage.


De jongste speelt voor acrobaat op de speeltoestellen en ook zijn er nog twee klasgenootjes in het park, waar hij nog even een paar rondjes mee fietst. Dan gaan we weer lekker naar huis, waarna ik nog even een rondje stad doe voor de Pokemon i.v.m. het paasevent. Afgelopen dagen maar mooi 5 nieuwe Pokemon en bijna in level 30!


Verder doen we lekker niets meer, eten lekker makkelijk voor de TV en als de jongens op bed liggen verstoppen Martijn en ik nog wat eieren in de tuin voor de volgende ochtend!

Zondag 1e Paasdag
Vandaag is het 1e paasdag, we doen het rustig aan en de jongens zoeken de eieren in de tuin die we gisteravond verstopte.


Rond 11 uur vertrekken we naar opa en oma in Beusichem om ook daar eieren te zoeken en te genieten van een lekkere paaslunch.


Aan het eind van de middag kijken de mannen in huis naar Ajax en naar de Formule 1. Wie had dat vroeger ooit kunnen bedenken dat je live voetbal kijkt op je TV en tegelijker tijd live Formule 1 op je iPad.



Het was weer een heerlijke familie dag, de jongens willen graag bij elkaar op 1 kamer slapen en dat mag. Martijn gaat s' avonds nog even bij vrienden kijken die aan het vissen zijn en ik kijk "VT-wonen" en "Familie Kruis". Morgen weer een fijne vrije dag.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: