Cityrun 2017

by - april 23, 2017

Tweede paasdag deden Martijn en ik weer mee aan de Cityrun in Culemborg. Dit is een hardloopevenement georganiseerd door de plaatselijke atletiekvereniging Statina in onze woonplaats. Dus lekker dichtbij huis, Martijn deed mee aan de 10 kilometer en ik hield het lekker save bij 5 kilometer.

Gelukkig vielen de weersvoorspellingen mee en konden we droog lopen, het was zelfs nog best warm met de zon. Er liepen ook nog 2 vrienden van Martijn mee, die ook beide de 10 kilometer liepen.


Eerst startte ik met de 5 kilometer en 10 minuten later Martijn voor de 10 kilometer, het was prima te doen en had zelfs nog de energie om een snapchatje te maken tijdens het lopen. Ook de laatste kilometer door de stad viel reuze mee, ik weet nog dat ik dat vorig jaar vreselijk vond.


En zo liep ik maar mooi een nieuw persoonlijk record op de 5 kilometer, volgens de officiële meting liep ik 31 minuten en 24 seconden. Runkeeper registreerde 31 minuten 26 seconden en gaf aan dat het een persoonlijk record was op de 5km. Dus blij!


Ook Martijn haalde een persoonlijk record en wat voor 1(!), 10 kilometer onder de 50 minuten. Om precies te zijn deed hij er 49 minuten en 57 seconden over, helaas van hem geen officiële tijd om dat ze bij de Cityrun problemen hadden met het registreren van de tijden. Best een beetje jammer!

Allemaal tevreden dus met de resultaten al smaakt het wel naar meer. Want oh, wat zou ik graag die 5 kilometer binnen de 30 minuten willen lopen of toch nog een keer die 10 kilometer.


Maar goed doelen moet je altijd houden en misschien lukt het om de komende tijd hier naar toe te werken. Al gaf ik me zelf wel even rust afgelopen woensdag en start ik als het goed is vandaag als jullie dit lezen weer aan een nieuwe hardloopuitdaging. Op naar volgend jaar!

You May Also Like

4 Comments

  1. Sportief bezig! En wat fijn een PR!

    Je site ziet er strak uit... Toch maar overstag gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik ben in het land van de free templates terecht gekomen. Het is even wennen en ik heb nog wel wat wensen, maar ben hier al heel tevreden mee. Volgende week zal ik er wat over schrijven.

      Verwijderen
  2. Wat zijn jullie heerlijk sprotief bezig. En wat is die cityrun in ons stadje toch leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: