Feest! Deel 1; verjaardagen en traktatie's in Pokemonstijl!

by - maart 19, 2017

De afgelopen dagen was het weer zover; we vierden de verjaardagen van onze jongens. Ze werden acht en vijf jaar oud, wat een leeftijden zeg, ongelofelijk wat gaat de tijd snel. Deze week trakteerden ze op school, op de gym en de jongens vierden samen hun verjaardagen voor familie en vrienden. Dit jaar koos ik voor het thema Pokemon, zowel voor de verjaardagen, de traktatie's en de kinderfeestjes.

Lees ook: Feestthema en Traktatie Splatoon!


In een weekoverzicht 7 had ik al eens het prototype van de traktatie voor school laten zien, ik koos dit jaar voor een redelijk makkelijk weg. Voor beide jongens maakte ik dezelfde traktatie (alleen de tekst paste ik aan) en voor de juffen en de gym koos ik ook dezelfde traktatie. Onder het motto; "iedereen lust wel een eierkoek" ;) Alleen voor de twee juffen van de jongste maakte ik iets anders.

Het werden eierkoeken in Pokémon-stijl. Ik zocht een plaatje van een Pokémonbal en plaatste er een persoonlijke tekst in, deze printte ik uit op stickervellen en knipte ze uit. Eigenlijk was dat het enige rotklusje; het uitknippen van ongeveer 75 ballen ;) De eierkoeken verpakte ik in plastic-zakjes van de Action, die worden daar verkocht als kaartenzakjes. Plakte de bal er op en klaar was kees.



De jongens waren er super blij mee en als ik zo de reacties hoorde viel het ook in de smaak bij hun klasgenootjes.

Simpele Pokemon Traktatie

Voor de twee juffen van de jongste deed ik nog een leuk strikje met kaartje aan een notenreep. Misschien is dit nog een idee voor volgend jaar voor de alle juffen.

Juffen traktatie gezond

Deze dag vierden we beide verjaardagen voor familie en vrienden, dat is dan weer een voordeel als ze zo kort op elkaar jarig zijn. Voor deze dag maakte ik ook de uitnodiging in Pokémon-stijl.

Pokemon Uitnodiging

En ook de taart lieten we maken in Pokémon-stijl, gewoon bij de HEMA. De jongens wilde graag een afbeelding van zichzelf er op, dus Ash (het jongetje) is de oudste en Pikachu is de jongste ;)

Pokemon Taart

Het was een fijn feestje, ze zijn erg verwend en hebben weer heerlijk gespeeld met alle vriendjes en vriendinnetjes uit onze vriendenkring. Aan het eind van het feestje gaven we aan de kinderen nog een zakje mee met wat snoep en hebbedingetjes. Deze maakte ik ook weer van de kaartenzakjes van de Action met en papieren bovenkant met tekst.

Pokemon Afscheidzakjes

Volgende week de twee kinderfeestjes op het programma, ook weer bijzonder en ik zal proberen uitgebreid verslag te doen. En ben je nog op zoek naar andere originele traktatie, klik dan hier voor een originele tipi-tent of hier voor een traktatie's in Mario Bros-stijl.

You May Also Like

2 Comments

  1. ellenbeuvink@gmail.com6 augustus 2021 om 13:34

    Wat gaaf die uitnodigingen. Ik ben ook opzoek voor ons zoontje Ezra. Hij wordt bijna 6 en zoek uitnodigingen voor het kinderfeestje. Heb je het helemaal zelf gemaakt of kan ik het ergens downloaden :-) Heel leuk gedaan hoor allemaal.Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ellen,

      Sorry voor mijn late reactie, ik was op vakantie.

      Ik heb de uitnodigingen idd zelfgemaakt. Ik heb een plaatje van internet gehaald en die bewerk met tekst in het Power Point.
      Ik weet niet of je daar handig mee bent? Maar dat is heel makkelijk. Je kunt namelijk je creatie opslaan als JPG bestand en daarna (laten) printen.

      Ik hoop niet dat de verjaardag inmiddels al geweest is 😉 mocht je hulp nodig hebben, laat het me dan weten.

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: