Weekoverzicht Week5; Disney, Disney, Disney en de Eiffeltoren.

by - februari 08, 2017

Hallo allemaal, welkom bij weer een nieuw weekoverzicht. Deze week een bijzonder overzicht, we gaan op honeymoon naar Disneyland Parijs. Ik beschrijf in dit overzicht kort onze belevenissen, aanstaande zondag zal ik een uitgebreidere blog plaatsen.

Maandag
Vandaag werken en naar school, de jongens worden opgevangen door oma Tineke. s'Avonds zoek ik alvast het een en ander bij elkaar voor onze reis.

Dinsdag
Hetzelfde als gisteren, de jongens naar school en wij werken. Oma past op en de oudste gaat nog een uurtje dammen. Daarna pakken we alles in, morgen om 5:30 gaat de wekker en vertrekken we richting Parijs!

Woensdag
Rond kwart over 6 rijden we weg, rond kwart over 7 rijden we grens over bij België. Om half 12 rijden we het terrein op van Disneyland Parijs. Nadat we zijn ingecheckt gaan we direct het park verkennen.

We vallen gelijk met onze neus in de boter en hebben een super leuk onderonsje met Donald, het is gelijk al magisch. Verder kunnen we al aardig wat attractie's doen deze middag.

Na de parade om 17:00 gaan we nog eten bij een restaurant en daarna we gaan terug naar onze hotelkamer, het was een lange dag, vanuit onze hotelkamer hebben we een prachtig uitzicht op het toegangsplein en het Walt Disney Studio's park en worden we ook nog getrakteerd op een heuse Star Wars lichtshow op de Tower of Terror.

Donderdag
Vol goede moet starten we onze dag, om 7:30 zitten we aan het ontbijt en om 8:15 lopen we het park in, heerlijk die eerste rustige uren. We lopen direct naar de attractie van Peter Pan (die normaal heel druk is). Onderweg daar naar toe sluiten we aan bij Goofy en Pluto voor handtekeningen en een foto.

Daarna pakken we zoveel mogelijk attractie's en net voor de middag brengen we een bezoek aan het andere park Walt Disney Studio's. Ook daar zijn veel leuke attractie's en een optocht van Star Wars met aansluitend een openluchtshow. Echt heel erg gaaf en indrukwekkend, de oudste wordt ter plekke de grootste fan van Star Wars.

Daarna terug naar de het gewone park voor de parade, de jongens genieten weer volop, echt magisch dit. Daarna gaan we lekker eten en tegen sluitingstijd bekijken we de lichtshow en het vuurwerk op en rond het kasteel van Doornroosje.

Na de magie van de parade en de lichtshow lopen we naar het hotel waar de jongens al vroeg in slaap vallen, wat een prachtige indrukken vandaag weer.

Vrijdag
Onze laatste dag in Disney vandaag, we bezoeken we nog 3 attractie's die we gemist hadden en daarna nog alles wat de jongens graag willen. We mogen nog op de foto met stoere Buzz Lightyear en knuffelen nog wat met Iejoor en Tijgetje.

Rond half 3 verlaten we Disneyland en vertrekken we naar ons hotel in Parijs. Rond half 5 zijn we ingecheckt in ons hotel en besluiten we niks meer te doen, De jongens kunnen lekker relaxen en ik besluit om nog even op pad te gaan.  Ik zoek vast het dichtstbijzijnde metrostation op en geniet van de drukke historische straten van Parijs. Ik hou er van! Verder doen we dus weinig en gaan vroeg slapen.

Zaterdag
Vandaag brengen we een bezoek aan de Eiffeltoren. We ontbijten, brengen de tassen naar de auto en vertrekken met de Metro naar de Eiffeltoren. Helaas is het regenachtig, maar dat mag de pret niet drukken. We bezoeken de eerste verdieping met een adembenemend uitzicht, echt prachtig!

Na ons bezoek aan de Eiffeltoren lopen we nog over het plein Champ-de-Mars om wat grappige selfies te maken. Daarna lopen we via een andere weg terug naar de metro om nog wat meer te genieten van de straten in Parijs.

Rond half 1 stappen we weer uit de metro, eten nog wat bij Mac om ons voor te bereiden op de terugreis. We lopen naar de auto, waar we overigens een prima garage voor hadden gevonden, en zo kan de terugreis beginnen. Die gaat overigens wonderbaarlijk vlot en om half 6 zijn we weer thuis in ons eigen huis.

Wat een fantastische, magische en betoverende dagen waren het, echt een geweldige honeymoon!

Zondag
We zweven nog een beetje op onze roze wolk, maar de realiteit van het gewone leven is er ook weer. De wasmachine draait overuren, ik breng een bezoek aan een vriendin en probeer nog wat hard te lopen. De jongens spelen heerlijk en zitten vol verhalen tegen hun vriendjes.

s'Avonds eten we weer gewoon lekker aardappels met verse sperziebonen (dat mag ook wel na al die dagen friet), ik pas nog even een paar uurtjes op de schatjes van mijn vriendin om daarna voldaan en met gemengde gevoelens te gaan slapen.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!