Weekoverzicht week 49; Nog steeds Sinterklaas, Ziekenhuis, Lamgeslagen en Kerst.

by - december 14, 2016


Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht.

Maandag
Vandaag is het 5 december, de jongens vieren Sinterklaas op school en ik blijf even meekijken op school hoe de Sint zijn entree maakt.


Zodra alle kinderen samen met de Sint naar binnen gaan, vertrek ik naar mijn werk met een taart. Vandaag is mijn vrije dag maar ik doe mee aan taartbakwedstrijd georganiseerd i.v.m. Sinterklaas. De taart wordt streng beoordeeld door een vakkundige jury en ik haal de 4e plek.


s'Middags haal ik de kinderen uit school en spelen ze volop met hun Sinterklaaskado's, ook op school zijn ze nog flink verwend door de Sint.


Dinsdag
Vandaag werken en de jongens naar school, oma Bep past op. Als oma s'middags thuis komt wordt ze gebeld door het ziekenhuis, mijn vader is tijdens een afspraak onwel geworden, gelukkig gebeurde het in het UMC en werd hij gelijk onderzocht. Hij blijkt een hartritmestoornis te hebben genaamd boezemfibrilleren en moet een nachtje ter observatie blijven. Samen met mijn moeder gaan we naar hem toe. Het was even schrikken, maar omdat dit niet de eerste keer was dat hij onwel is geworden, zijn we blij dat de doktoren er nu bij waren en we de oorzaak weten.



Woensdag
Lekker thuis en de jongens een ochtendje naar school. Ik breng de jongens naar school en pak gelijk een rondje om te hardlopen. Eigenlijk loop ik liever niet op woensdag i.v.m. met mijn yoga-les s' avonds. Ik heb dan vaak minder kracht in mijn benen, maar omdat ik echt graag weer tweede keer per week wil lopen en het er vaak bij in schiet ga ik toch.

's Middags brengen we een bezoekje aan de gym en daarna komt er een vriendinnetje van school bij de jongste spelen. De oudste speelt lekker buiten met wat vriendjes en gaan nog even naar de speeltuin.


Eind van de middag krijgen we het bericht dat mijn vader weer lekker thuis is en medicijnen moet slikken tegen de hartritmestoornis. s' Avonds ga ik dus lekker naar yoga en de schade van het hardlopen valt mee.

Donderdag
Weer een gewone en saaie school- en werkdag. Wat wel leuk is is dat de jongste achter-buurjongen vandaag gaat wennen op school en dus bij de jongste in de klas. Helemaal leuk vinden ze het. Verder past Oma op en spelen aan het eind van de middag de jongens en de achter-buurjongens nog even met elkaar bij ons huis.

Vrijdag
Martijn is thuis en ik kan lekker bijtijds naar mijn werk. Onderweg bereikt mij een vreselijk bericht; een lief klein mooi meisje van amper acht maanden oud heeft het niet mogen redden, het grijpt me vreselijk aan en kan het de hele dag niet meer los laten. Wat is nou echt belangrijk; een stomme klant die boos is over een nog stommere order die niet op tijd is vertrokken, dit stomme blog, even is helemaal niks meer belangrijk.

's Middags speelt de oudste bij een vriendje van school en de jongste speelt lekker thuis met de achter-buurjongens. s' Avonds gaat Martijn vissen en de jongens relaxen lekker op de bank met de iPad. Als ik mijn social media check na een dag werken, zie ik de prachtige foto met de vreselijke berichten.....tranen diggelen over mijn wangen.

Zaterdag
Vandaag doen we rustig aan, we hadden een hoop plannen, maar het komt er even niet uit. We gaan wel met de jongens een kerstboom halen, dit jaar kiezen we voor een kleinere echte boom. We hebben zelf een grote kunstboom, maar omdat we dit jaar met oud en nieuw een huis vol visite hebben, kiezen we voor een kleinere en een echte boom. Eerst nemen we een kijkje bij het tuincentrum, we bezoeken de kerstshow, maar voor een kerstboom slagen we niet.


Dus kijken we nog even verder, de oudste vind het helemaal geweldig dat we zelf een boom gaan uitzoeken. En ja hoor bij het volgende adres vinden we een prachtige boom waar we echt verliefd op zijn ♥ (en ook voor een wat schappelijkere prijs dan bij het tuincentrum)


's Middags versieren de jongste en ik de boom terwijl de oudste lekker speelt met vriendjes. Het blijft altijd een klus zo een boom optuigen en ben eigenlijk nooit tevreden, maar goed, de jongens vinden hem prachtig en daar gaat het om.

's Avonds oriënteren Martijn en ik ons op de zomervakantie, de tijd vliegt voorbij als je daar mee bezig bent en omdat het nu toch al zo laat is kijken wij zelfs naar  wedstrijd van het jaar. Badr VS Rico.


Zondag
's Ochtends begin ik vol goede moed aan aan een rondje hardlopen, helaas krijg ik last van een pijnlijke enkel, geen idee waar dit vandaan komt. Bij twee kilometer geef ik het op en wandel ik nog drie kilometer naar huis.......genietend van de omgeving en ofcourse de Pokemon aan ;)


Als ik terug kom zitten de jongens en een vriendinnetje te lunchen en na de lunch spelen ze lekker buiten met zijn allen, mooie gelegenheid voor Martijn en mij om de laatste hand te leggen aan onze schoenenkast. En ik moet zeggen het eindresultaat mag er zijn, een stukje loze ruimte omgetoverd naar een handige schoenenkast. Binnenkort meer over deze schoenenkast.



             
  
Aan het eind van de middag vertrekken we naar opa en oma, we gaan daar eten ter gelegenheid van hun 44-jarig huwelijk op 13 december.


Dit was weer onze week; deze week met een lach en een traan, bedankt voor het meelezen.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: