Smoothie Bowl

by - november 06, 2016

Afgelopen zomer ontdekte ik de smoothie bowl en hoe! Het werd bijna een verslaving, zo lekker. Ik kan het dan ook iedereen aanraden, vandaar dit blogje om jullie uit te leggen hoe simpel je zo een lekkere en gezonde smoothie bowl maakt.

Smoothie Bowl

Smoothies

Smoothies; daar draaien we onze hand niet meer voor om hier in huis, die maken we in alle varianten. Het is maar net wat er overblijft of wat we in huis hebben, alles gaat er in. De smoothie bowl kwam al vaak voorbij op mijn favoriete social mediakanaal Instagram en het maakte me toch wel nieuwsgierig.

Deze zomer nam ik eindelijk de moeite om er één te maken en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Het grootste verschil tussen een smoothie bowl en een normale smoothie is eigenlijk dat je yoghurt (of kwark) gebruikt (i.p.v. water). In ons geval sojayoghurt en diepvries groente/fruit waardoor het net iets dikker wordt dan een normale smoothie, zodat je het met een lepel kunt eten. Verder vul ik de smoothie bowl nog aan met verschillende met toppings als bijvoorbeeld havermout, chiazaad, lijnzaad, kokos, stukjes fruit et cetera.

Recept Smoothie Bowl

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar het is echt heel lekker en ik wil jullie graag een voorbeeld geven om een heerlijke smoothie bowl zelf te maken. Ik maak mijn smoothie bowl altijd op gevoel, dus ik vind het lastig om hoeveelheden aan te geven. Maar met onderstaande ingrediënten moet het zeker lukken;

- 2 blokjes spinazie uit de vriezer of 2 handjes boerenkool.
- 2 handjes diepvries fruit.
- 2 stuks fruit, bijv. banaan, sinaasappel of kiwi.
- yoghurt of kwark. Ik gebruik altijd sojayoghurt.

Al deze ingrediënten doe je tegelijkertijd bij elkaar in de blender en blenden maar. De blender kan soms wat moeite hebben met de bevroren groente en fruit, dus soms moet je hem een handje helpen door bijvoorbeeld te schudden. Lekker laten blenden tot je een mooie gladde massa krijgt.

Toppings

Giet dit alles in een kom en maak het af met toppings; zoals bijvoorbeeld vers fruit, chaizaad, gebroken lijnzaad, havermout, kokos et cetera. En dan lekker smullen met een lepel.


En ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt heerlijk vind, als het moet kan ik wel twee kommen op. Het is echt een cadeautje als je moeite hebt om gezond te eten. De jongens vinden het wel lekker, maar hebben wat moeite met de structuur, ze vinden het eigenlijk iets te dik. Ze hebben liever en smoothie met een rietje.


Ik ben benieuwd of jij wel eens een smoothie bowl eet en wat je er van vindt? Of misschien inspireert dit artikel jou om het toch eens te proberen, ik kan het je echt aanraden.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: